خبرهای داغ:
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز:

روحیه میهمان‌نوازی ایرانی‌ها در دنیا بی‌نظیر است

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز گفت: ایرانی‌ها در پذیرش اتباع خارجی در دنیا بی‌نظیر هستند به‌ طوری‌ که از لفظ میهمان به‌جای پناهنده استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۰۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

الکساندر کیشارا پیش‌ از ظهر امروز در همایش افغانستان‌شناسی اظهار داشت: بنده در هیچ جای دنیا ندیدم که از لفظ میهمان به‌جای پناهنده استفاده کنند اما روحیه لطیف و مهربانی و بزرگواری ایرانی‌ها در تمام زمینه‌ها بی‌نظیر بوده و همین چیزها باعث شده از کلمه میهمان به‌جای پناهنده استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در خدمات‌رسانی به اتباع افغانی اقدامات بسیار خوبی در جمهوری اسلامی ایران انجام‌ شده است، گفت: با فرمان رهبر انقلاب حتی آن دسته از اتباعی که هنوز مشکل اقامت آنها نیز حل‌ نشده، برای استفاده از فضای آموزشی ایران مشکلی ندارند که این روحیه نشان از بزرگواری ایشان در رسیدگی به هم‌نوع و انسان‌های نیازمند است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه یک مرکز درمانی در شیراز برای پناهندگان در حال ساخت و تجهیز است، خاطرنشان کرد: ما از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به پناهندگان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم پناهندگان افغانی که در حال حاضر در ایران به‌سر می‌برند، هنگامی‌که به وطن خود برگشتند بتوانند در تمام سطوح، به کشور خود یاری رسانند.

کیشارا در پایان با اشاره مجدد به روحیه میهمان‌نوازی ایرانی‌ها اظهار داشت: بنده زمانی هنگام رانندگی در سطح شهر به دلیل ندانستن آدرس گم می‌شوم، مردم ایران با نهایت لطف و مهربانی مرا همراهی کرده و تا مرا به مقصد نرسانند، دست‌بردار نیستند که این روحیه میهمان‌نوازی در دنیا نظیر ندارد و من هیچ کجا چنین چیزی را ندیدم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار