خبرهای داغ:
محمودی ضمن اشاره به این موضوع که مشکل عمده مردم بحث بینایی است، گفت: حدود ۵۰ درصد افرادی که در شاپورآباد به ما مراجعه کردند، به چشم پزشک نیاز دارند.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۸۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ گروه جهادی الزهرا (س) وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته طی اقدامی جهادی به ارائه خدمات پرستاری و مامایی به مردم شاپورآباد پرداختند.
فعالیت گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به شاپور آباد برخوار
 

سرپرست گروه جهادی الزهرا (س) در این خصوص اظهار کرد: روحیه انقلابیگری و روحیه جهادی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همه آن ها را مدیون از خود گذشتگی ها و ایثارگری های امام راحل (ره) و شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
علیرضا محمودی با توجه به اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص ایجاد روحیه خدمت گزاری و خدمت رسانی به مردم کم برخوردار کشور عزیزمان و همچنین تاکید ایشان برای توسعه و گسترش اردوهای جهادی عنوان کرد: «جوان نخبه ما، جوان بسیجی ارزشی ما که می تواند در بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل دهد و با بهترین امکانات؛ می آید و در بدترین و محروم ترین نقاط مختلف کشور، خدمت گزاری می کند، بدون هیچ چشم داشتی؛ فقط با خدا معامله کردن و با اخلاص کامل، آیا خدمت به مردم در این شرایط بد اقتصادی، جهاد نیست؟»
وی در ادامه به تشریح اقدامات گروه جهادی تحت سرپرستی خود در سراسر نقاط محروم کشور پرداخت و آن را دستاوردی بزرگ برای قشر مستضعف و نخبه ارزشمند جامعه ایران اسلامی قلمداد کرد.
محمودی در خصوص خدمات ارائه شده به مردم شهر شاپورآباد اظهار کرد: با هماهنگی هایی که با مسئولان شهرستان برخوار انجام دادیم، بخش بهداشت و درمان گروه، شامل اکیپ های مامایی، پرستاری و دندانپزشکی به شاپورآباد اعزام شدند و به صورت رایگان خدماتی به مردم این شهر در مسجد جامع شهر ارائه دادند.

سرپرست گروه الزهرا (س) ادامه داد: گروه پرستاری و مامایی گروه جهادی الزهرا (س) اقدام به معاینه و مشاوره بهداشتی شهروندان شاپورآباد کرده و در روز دوم؛ خدمات مشاوره در زمینه های آموزش و پیشگیری از دیابت، چربی خون، قند خون، HIV و پایش سلامت را ارائه دادند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۳۰ نفر در پایش سلامت، بینایی سنجی، BMI، مشاوره در زمینه های دیابت، چربی خون، فشار خون، نگهداری کودکان و سالمندان، نگهداری از بیماران خاص و در نهایت مشاوره بانوان در زمینه مامایی شرکت کردند.
محمودی تعداد افرادی که در کلاس های عمومی مانند آموزش پیشگیری از ایدز، کنترل چربی و فشار خون شرکت کردند را ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰ نفر نیز در کلاس ویژه بانوان در زمینه مشاوره بهداشتی بانوان، آموزش نحوه پیشگیری از انواع سرطان ها در بانوان و مشاوره قبل، حین و بعد از بارداری شرکت کردند.
وی اضافه با بیان اینکه جمعا خدمات رسانی مستقیم به حدود ۲۰۰ نفر محقق شد، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه حضوری افراد در این طرح ۱۳۰ نفر بود و مابقی به صورت کارگاه های عمومی اجرا شد.

سرپرست گروه جهادی الزهرا (س) در پایان ضمن اشاره به این موضوع که مشکل عمده مردم بحث بینایی است، گفت: حدود ۵۰ درصد افرادی که در شاپورآباد به ما مراجعه کردند، به چشم پزشک نیاز دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها