عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:
اکبر ترکی گفت: اینکه «ای بی» جزو بیماری های خاص محسوب شود را حتماً در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم و در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۹۸
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

مجلس خاص شمردن بیماری «ای بی» را پیگیری خواهد کرداکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به بیماری صعب العلاج "ای بی" اظهار داشت: برخی بیماری ها همچون «ای بی» یا همان پروانه ای بیماری صعب العلاج و نادر هستند.

وی با بیان اینکه «ای بی» بیماری پوستی بسیار اذیت کننده ای است گفت: متاسفانه «ای بی» هنوز جزو بیماری های خاص قرار نگرفته است.

نماینده مردم فریدن در مجلس با اشاره به مشکلات دهان و دندان بیماران «ای بی» گفت: این بیماران از بیماری های دهان و دندان خود رنج می برند و متاسفانه در این رابطه کمک شایانی از طرف وزارت بهداشت و درمان به این بیماران نشده است.

ترکی یادآور شد: البته قول داده اند که در دوره بعدی طرح تحول سلامت خدمات دندانپزشکی را ارائه کنند لذا اگر خدمات دندانپزشکی در این طرح نهادینه شود بیماران ای بی هم می توانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا مجلس، «ای بی» را جزو بیماری های خاص محسوب نمی کند گفت: اگر مصوبه مجلس در این رابطه خواسته شود مجلس حتماً «ای بی» را به عنوان بیماری خاص قبول می کند اما این وزارت بهداشت است که باید بررسی کند و با صدور بخش نامه این کار را انجام دهد. وزارت بهداشت از بیماری های خاص تعریف خاصی دارد و تنها هزینه بر بودن و صعب العلاج بودن بیماری را ملاک برای این کار نمی داند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان مطرح کرد: این مسئله را حتماً در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم و در دستور کار خود قرار می دهیم.


ارسال نظرات