پرتقال یخ زده و بی کیفیت،سر از بازارها درآورد،موضوعی که قرار بود با نظارت لازم از توزیع آن جلوگیری شود،وعده ای که همچون کمک به باغدارانی که انجماد و یخبندان آنها را متضرر کرد آنچنان که باید عملی نشد.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۰۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، امثال بخت با پرتقال یار نبود،این تحفه زمستانی که هر سال با اقبال نسبتا مطلوبی در سبد میوه خانوارهای ایرانی آرام می گرفت و زینت بخش محافل میزبانان و میهمانان می شد،امثال بی کیفیت،یخ زده و بلا استفاده،بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان این میوه را گلایه مند کرد.


این وضعیت،ارمغان ناخوشایند نخستین موج سرما در کشور بود،کاهش دمایی که برای نخستین بار میهمان ناخوانده باغداران و مرکب کاران شمال کشور شد،از بخت بد باغداران این میوه ها همچنان که بر سر درخت ها چشم نوازی می کردند،از درون انجماد آنها را چنان متلاشی ساخت که ظاهر زیبای آنها،بسیاری را در بازارها فریفت و گلایه مند ساخت.

ناهید صیادی،یکی از ساکنان شهر تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ضمن انتقاد از دستگاه های متولی و ذیربط اظهار داشت:جای تاسف است که این حجم انبوه از پرتقال های یخ زده در بازار و در فقدان نظارت صحیح و قاعده مند،بصورتی گسترده توزیع می شود.

وی افزوده:اصل پیشگیری پیشکش،چرا دستگاه های ذیربط نظارتی هیچ واکنشی در این خصوص نشان نمی دهند و متضرر این سوء مدیریت کسی نیست جز مردم که باید پول بدهند و در آخر این محصول بلا استفاده را روانه سطل های زباله کنند.

چنین گلایه ها و انتقاداتی در طول ماه های گذشته به کرات شنیده شده و این نقد تنها بخش کوچک و ناچیزی از موج نارضایتی است که به دلیل توزیع گسترده پرتقال های یخ زده در بازار و فروشگاه های توزیع کننده با شدت و ضعف هایی از سوی برخی از مردم مطرح می شود.

چندی پیش وعده ای مطرح شد مبنی بر اینکه  از باغداران و کشت کنندگان پرتقال حمایت می شود و از ورود یخ زده و آسیب دیده این میوه در بازار نیز جلوگیری خواهد شد،اما ظاهرا این اظهار نظرها به نحو شایسته ای جنبه عینی و عملی به خود نگرفت.

*مردم پرتقال های یخ زده و بی کیفیت را به فروشندگان باز گردانند

چندی پیش،حسین مهاجران،رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با رسانه ها،عنوان کرد:تمامی پرتقال های بی کیفیت موجود در بازار،یخ زده نیستند،بلکه بخشی از آن پرتقال های نامرغوب و بی آبی هستند که تحت عنوان محصول با کیفیت به فروش می رسد.

وی افزود:مردم و خریداران محصول مذکور،در صورت محرز شدن و بی کیفیتی آن نسبت به بازگرداندن پرتقال خریداری شده اقدام کنند.

مهاجران گفت:مردم می توانند در صورت اجتناب و امتناع فروشندگان نسبت به باز پس گیری میوه،ضمن تماس با اتحادیه،مراتب را جهت رسیدگی اعلام کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی عنوان کرد:حصول این امر،منوط است به خریداری از مجموعه ها و واحدهایی که بصورت مجاز تحت نظارت اتحادیه ها فعالیت می کنند و در صورت خریداری از میوه فروشی های سیار،امکان جبران ضرر و زیان آنها وجود ندارد.
ارسال نظرات