همزمان با ایام مبارک دهه فجر، کتابخانه عمومی 15 خرداد روستای آراللو شهرستان اردبیل افتتاح و به طور رسمی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۰۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این مراسم که با حضور ناصر نصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار ، جواد زنجانی فرماندار شهرستان اردبیل، صدیف بدری، رضاکریمی و علی فیضی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمع کثیری از مدیران استانی، مسئولان محلی و اهالی روستای آراللو برگزار شد، رباب عزیزخانی ضمن اظهار خرسندی از افتتاح چهاردهمین کتابخانه عمومی روستائی در استان، وجود این مراکز فرهنگی در روستاها را عاملی مهم در توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق روستائی دانسته و اظهار داشت: مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در زمینه تکمیل و تجیهز پروژه های عمرانی باعث شد در طول یکسال اخیر چهارمین کتابخانه عمومی روستائی در استان به بهره برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به همت خیرین نیکوکار در حوزه کتابخانه سازی، افزود: با مشارکت خیرین نیکوکار، در طول دوسال اخیر شاهد افتتاح 8 باب کتابخانه عمومی در استان بوده ایم.

وی، مشارکت بنیاد قلم چی در 13 پروژه عمرانی کتابخانه ای را مایه افتخار استان قلمداد کرده و با تقدیر از حسن توجه مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلم چی نسبت به استان اردبیل، تصریح کرد: در هر منطقه ای که شاهد احداث کتابخانه عمومی بوده ایم، شور و شوق دوچندان در میان کودکان و نوجوانان آن منطقه برای کتابخوانی و علم آموزی رخ داده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم، با تقدیر از تلاشهای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و خیرین نیکوکار در حوزه کتابخانه سازی، نسبت به تداوم حمایتهای استان از این حوزه قول مساعد داد.

ناصر نصیری، کتاب را اساس فرهنگ و دانش قلمداد نموده و گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد مروج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نقش بسزایی در توسعه فرهنگی مناطق ایفا میکنند.

وی، حضور فعالانه خیرین نیکوکار را در حوزه ساخت، تکمیل و تجهیز کتاتبخانه های عمومی و خرید منابع این مراکز، باعث خوشحالی و امیدواری نسبت به توسعه روزافزون فرهنگ مطالعه دانسته و افزود: میتوان گفت تقریباً تمامی بزرگان حوزه اندیشه، هنر، فرهنگ، دانش و سیاست از میان اعضای کتابخانه های عمومی برخواسته اند.

همچنین، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل نیز طی سخنانی، ساخت و افتتاح 5 باب کتابخانه عمومی در سطح این شهرستان را در طی دوسال، در نوع خود کم نظیر توصیف کرده و گفت: این موفقیت بی شک مدیون حمایتهای دولت تدبیر و امید و مشارکت نهادهای خیّری همچون بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی میباشد.

جواد زنجانی، نقش کتابخانه های عمومی مناطق روستائی را در توسعه فرهنگی این مناطق و سوق دادن جوانان، نوجوانان و کودکان به سمت موفقیتهای علمی، فرهنگی و هنری، غیر قابل انکار بیان کرده و خاطرنشان ساخت: استعدادهای بسیاری از افراد در کتابخانه های عمومی کشف و پرورش داده شده و توسط کتابداران زحمتکش این مراکز به سمت کسب موفقیت های اجتماعی و علمی سوق داده میشود.

در ادامه این مراسم، مدیر دفتر نمایندگی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای این بنیاد در حوزه فعالیتهای های فرهنگی خیّرانه، از ساخت مدرسه، کتابخانه و بورسیه دانش آموزان مستعد مناطق محروم خبر داد.

مداح، تقبل هزینه های تکمیل 7 باب و تجهیز 6 باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل را نشانه نگاه ویژه بنیاد قلم چی به استان دانسته و تصریح کرد: این بنیاد در سالجاری، بیشترین مشارکت در حوزه تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی را در استان اردبیل داشته است.

در پایان این مراسم، هدیه ای از مجموع صنایع دستی استان اردبیل به عنوان تقدیر از حمایت های بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) به خانم مداح به نمایندگی از جناب آقای مهندس قلم چی اهدا شد.

قابل ذکر است که برای احداث کتابخانه عمومی روستای آراللو با مساحت 250 متر مربع، یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و یک میلیارد و صد میلیون ریال نیز از محل کمک های مالی بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای تکمیل و تجیهز آن صرف شده است.

این کتابخانه، شصت و یکمین کتابخانه عمومی نهادی استان بوده و هشتمین کتابخانه عمومی است که در دوسال اخیر با مشارکت خیرین در سطح استان اردبیل افتتاح شده است.

ارسال نظرات