به مناسبت دهه مبارک فجر، کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با خانواده شهید انقلاب منصور افخمی دیدار و با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۱۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با تبریک ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را یک انقلاب مردمی و فرهنگی خواند و تصریح کرد: حضور مردم در تمام دوران انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران می‌باشد و این باعث قدرتمند شدن آن شده است.

رامز نصیری صالح حضور مردم در انقلاب اسلامی را برخاسته از بطن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: عامل پایداری و عزت و سربلندی انقلاب اسلامی، پشتوانه مردمی آن است به همین خاطر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تکیه بالایی به نیروهای مردمی داشت.

وی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی، به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه حیات آن اشاره و تصریح کرد: شهید منصور افخمی یکی از این جوانان است که وظیفه خود را در قبال انقلاب اسلامی به بهترین شکل ایفا نموده است و افتخار و سربلندی را برای خود و خانواده‌اش به ارمغان آورده است.

در این دیدار پدر شهید منصور افخمی، یاد کردن از خانواده‌های شهدا را موجب دلگرمی و قوت قلب برا آنان عنوان کرد و گفت: در 23 بهمن ماه سال 1357 شهربانی تمام اعتراض کنندگان را به رگبار بست که از گروه 23 نفری منصور و دوستانش 19 نفر به شهادت رسیدند و 4 نفر به درجه جانبازی نائل آمدند.

وی با بیان اینکه منصور در طول مبارزات انقلابی‌ مردم فعال و ثابت قدم بود و چندین بار مجروح در این راه مجروح شد اضافه کرد: او سخت پايبند عهد و پيمان و در دوستي فردي صديق و يکرنگ بود و حضور در ميان مردم مسکين و مستضعف خوشحالش مي‌کرد.

افخمی شهادت را آرزوي پسرش اعلام و عنوان کرد: منصور می‌گفت شهادت، شايستگي و آگاهي مي خواهد و هر کس به اين هدف الهي دست نمي يابد.

گفتنی است شهيد منصور افخمی در سال 1338 که در شهرستان اردبيل پا به عرصه وجود نهاده و تا مقطع ديپلم تحصيلات خود را ادامه داده بود در 23 بهمن 1357 به هنگام تسخير شهرباني اردبيل به شهادت رسيد.

ارسال نظرات