خبرهای داغ:
فریدون عباسی در قم:

آی‌آر 8 دستاورد دولت دهم است / اقدامات ترامپ مصرف داخلی دارد / پروژه‌های راهبردی باید از دولت‌ها دور نگه داشته شود/برخی مسؤولان فکر می‌کنند حافظه ملت دو هفته بیشتر کار نمی‌کند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: اینکه گفته می‌شود ‌آی‌آر هشت طی سه سال و نیم اخیر کار شده درست نیست چراکه این دستاورد برای دولت دهم بوده است و بنده گزارش آن را کتبا به روحانی و رهبری دادم در حالی که اگر کار را تعطیل نکرده بودند سال 92 می‌توانستیم به این دستاورد برسیم.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۴۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
آی‌آر 8 دستاورد دولت دهم است / اقدامات ترامپ مصرف داخلی دارد / پروژه‌های راهبردی باید از دولت‌ها دور نگه داشته شود/برخی مسؤولان فکر می‌کنند حافظه ملت دو هفته بیشتر کار نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فریدون عباسی در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به برخی از منابع قدرت نظام اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی می‌تواند با تکیه بر ظرفیت فکر نیروی انسانی به سمت تولید ثروت حرکت کند اما اکنون فقط در ظاهر این هدف دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه علم و فناوری به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌ایم، اضافه کرد: اینکه بسیاری از اساتید فارغ‌التحصیل کشورهای خارجی هستند مشکلات بسیاری را برای کشور به دنبال داشته اما در نقطه مقابل وجود اساتیدی با رویکرد گفتمان انقلابی پیشرفت‌های چشمگیری را به دنبال داشته است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی از تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای یاد کرد و گفت: با وقوع انقلاب اسلامی کشورهای مختلف نگاه متفاوتی نسبت به ایران داشتند به همین علت از تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های حساس در کشورهای خارجی جلوگیری کردند اما نخبگان کشور طی کمتر از 25 سال به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای رسیدند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلابی در پیشرفت علمی کشور بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: طراحی و ساخت راکتور‌ها هزینه‌های سنگینی را بر ملت تحمیل نکرده و مانع چرخ زندگی مردم نبود اما برخی از افراد با القای تفکرات نادرست مانع از پیشرفت ایران در این حوزه شدند.

عباسی تولید مواد، قطعه‌سازی و رسیدن به عرصه‌های جدیدی علمی را از نتایج وجود تفکر انقلابی دانست و عنوان کرد: جامعه اسلامی دستاوردهایی که برای آنها هزینه کرده را نباید از دست دهد به همین علت پروژه‌های راهبردی را باید از دست دولت‌ها و افرادی که به دنبال تبلیغ و بازی‌های سیاسی هستند، دور نگه داریم تا قدرت‌های نظام اسلامی در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و غیره مورد تاثیر بازی‌های سیاسی قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکایی‌ها به سمت درون‌گرایی و اقتصاد مقاومتی تغییر کرده است، مطرح کرد: با حضور ترامپ درون‌گرایی آغاز شده و احتمال تضعیف از هم پاشیده شدن پیمان ناتو وجود دارد و از طرف دیگر چینی‌ها در حال رفتن به سمت تجارت جهانی هستند.

عباسی با اشاره به اینکه ناآرامی شرق اوکراین، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و آمادگی موشک‌های روس در خارج از این کشور شرایط خاصی ایجاد کرده است، اضافه کرد: ایران اسلامی در این پیچ تاریخی به دنبال وابستگی به غیر نیست بلکه به دفاع خود توجه کرده و در حال تقویت جبهه مقاومت است و از نزدیک شدن دشمنان به مرزها جلوگیری می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی از نقش مثبت ایران اسلامی در مناسبات جهانی یاد کرد و ادامه داد: مردم در رای دادن به مجلس به دستگاه قانون‌گذاری خود رای می‌دهند به همین علت باید با روحیه انقلابی‌گری بدانند که مجلس به  دنبال ریل‌گزاری مسیر دستگاه اجرایی است و در مسیر جهانی شدن این مجلس نقش‌های مشخصی را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در تصمیم‌گیری‌های مختلف بین‌الملل تاثیرگذار باشیم باید نسبت به رای دادن در انتخابات رئیس جمهور دقتی ویژه داشته باشیم.

عباسی با تاکید بر اینکه مردم به داشته‌های خود تکیه داشته‌اند، گفت: تا زمانی که مردم به وعده‌های الهی ایمان داشته باشند خداوند متعال نیز همراه ملت خواهد بود؛ انقلاب ایران اسلام ناب محمدی(ص) را انتخاب کرده و در راستای ترویج آن گام برمی‌دارد به همین علت خداوند به این ملت نعمت داده که پرچم اسلام را در دوران رشد فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی به اهتزاز درآورد.

وی با بیان اینکه مردم ایران باید باری دیگر انقلابی شوند، عنوان کرد: رشوه، رانت و ربا در کشور وجود دارد اما این ضدارزش‌ها در شأن جامعه حسینی نبوده و نظام حقوق و دستمزد با هزینه معیشتی مردم سازگار نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی با توجه به اینکه برخی به اجرای برجام اصرار داشته‌اند مجوزهای لازم را صادر کرده‌ است؛ طی دوره‌های اخیر با وجود مشکلات نه تنها ریزش نداشته بلکه رویش هم داشتیم و اگر تفکر مدیریت اجرایی کشور تغییر کند یا مردم آن را تغییر دهند می‌توانیم اهداف را تحقق بخشیم اما رسیدن به این هدف نیازمند شناسایی واقعیت‌ها و انتخاب راه درست با محوریت قرار دادن رهبری است نه اینکه به دنبال تضعیف رهبری باشیم چراکه این موضوع تضعیف جبهه مقاومت در منطقه را به دنبال دارد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به صدور قطعنامه‌های مختلف در دوران دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: این شخصیت مقابل این قطعنامه‌ها نمی‌توانست کاری انجام دهد به همین علت با ادبیات خودش جواب دشمن را داد؛ طی سال‌های اخیر نیز دولت همه داشته‌های خود را به دشمن تحویل داده و دیگر چیزی برای چانه‌زنی ندارد در حالی که در دوران مذاکرات جلیلی کشور دارای اقتدار خاصی بود.

وی از مشکلات برجام در مورد رفع نشدن تحریم‌ها یاد کرد و گفت: بنده معتقد نیستم که به قبل برگردیم چراکه در حقیقت باید کاری کنیم که از این اشتباهات در کشور مشاهده نشود؛ اگر چیزی نیاز کشور است نباید آن را در اختیار دولت‌ها قرار دهیم بلکه باید از آن به عنوان یک راهبرد نظام حراست کرده و هزینه‌های خود را دور نیندازیم.

عباسی با تاکید بر اینکه میان عملکرد دستگاه اجرایی و جهت‌گیری‌های رهبر انقلاب اسلامی نباید فاصله‌ای باشد، تصریح کرد: هیچ فردی نباید حق داشته باشد که جامعه را به سمت دوقطبی شدن حرکت دهد، اگر هدایت‌های رهبری نبود در موضوع برجام بلاهای بسیاری بر سر ملت می‌آمد.

وی یادآور شد: با گدایی پول خودمان نمی‌توانیم به پیشرفت برسیم بلکه باید برای رسیدن به جایگاه مورد نظر با روحیه انقلابی صبر و استقامت کرده و مسیر خود را ادامه دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه باید مبانی فکر خود را تصحیح کنیم، گفت: عملکرد بر مبانی نظریه تنش‌زدایی سبب می‌شود که داشته‌های خود را تحویل دشمن داده و بعد از این اقدام در مورد نیازهای کشور با دشمن مذاکره کنیم در حالی که تیم مذاکره کننده گذشته اطلاعات بسیاری را از کشور مقابل جمع‌آوری کرده و با استفاده از عقل جمعی پاسخ طرف مقابل را می‌دادند؛ کسی که گفته آنها انشا می‌خواندند اشتباه کرده است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: جلیلی به صورت طایفه ای و قبیله‌ای به مذاکرات نمی‌رفت به همین علت موفق بودیم اما با تغییر سیاست تیم مذاکره کننده در انتخابات 92 با مشکلات کنونی مواجه شده‌ایم.

وی راه‌اندازی فردو قم را اقدام متقابل نظام اسلامی در برابر عملکرد دشمن دانست و عنوان کرد: این عملکردها آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره آورد اما اکنون در داخل راکتور اراک بتن ریخته و تولید آن را متوقف کرده‌اند در حالی که رهبری به آنها گفته بودند که باید در مورد این راکتور قراردادهای مورد نیاز نوشته شود اما ایشان بعد از عملکرد نادرست مسؤولان گفتند که آنها نتوانستند، تا جامعه بهم نریزد.

عباسی با اشاره به اینکه مسؤولان اجرایی کشور با استفاده از وقت رسانه ملی محتویات مقالات آمریکایی را به ملت ارائه می‌دهند، اظهار کرد: برخی مسؤولان فکر می‌کنند که حافظه مردم دو هفته بیشتر کار نمی‌کند به همین علت به راحتی موضع‌گیری خود را تغییر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی پروژه‌های راهبردی جامعه نخبگانی کشور را ناامید می‌کند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود ‌آی‌آر هشت طی سه سال و نیم اخیر کار شده است درست نیست چراکه این دستاورد برای دولت دهم بوده است و بنده گزارش آن را کتبا به روحانی و رهبری دادم در حالی که اگر کار را تعطیل نکرده بودند سال 92 می‌توانستیم به این دستاورد برسیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بازرسان آژانس در دولت کنونی نسبت به بنده آگاه‌تر از اطلاعات هسته‌ای کشور هستند، اضافه کرد: ارتباط نیروها و مراکز هسته‌ای را با بنده ممنوع کرده‌اند تا هیچ اطلاعاتی در اختیار نداشته باشم چراکه می‌دانند اگر بنده اطلاعاتی در اختیار داشته باشم به مردم می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر ترامپ مصرف داخلی دارد چراکه او می‌خواهد با رویکرد ضدخبری، تظاهرات و صداهای داخل آمریکا را بخواباند اما باید از طرفی مراقب باشیم که قوه عاقله‌ای که به ترامپ نقشه می‌دهد چه برنامه‌ریزی برای ایران دارد.

عباسی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که اقتدار نظام اسلامی را بشکند، افزود: این موضوع می‌تواند در درگیری‌های آینده موثر باشد به همین علت دیپلماسی که به دنبال مذاکره با شیخ نشین‌های خلیج فارس بوده، غلط است و باید با کشورهای حاشیه خلیج با قدرت برخورد کنیم.
ارسال نظرات