در یک جدول نشان داده شده که ۳۷ کشور جهان کشت و تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی GMO را کاملا ممنوع کرده‌اند که اسرائیل نیز یکی از آنها است.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۵۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، هجده میلیون کشاورزان در 28 کشور سراسر جهان - 20 کشور در حال توسعه و 8 کشور صنعتی – در نزدیک به 450 میلیون جریب زمین زراعی محصولات GMO کشت می‌کنند؛ از زمانی که برای اولین بار در سال 1996 این محصولات مورد تایید سازمان‌های مختلف قرار گرفت، در 4.94 میلیارد جریب از زمین‌ها محصولات تراریخته کاشته شده‌ است.

اکثریت قریب به اتفاق این محصولات در 12 کشور با فرماندهی ایالات متحده که خود بیش از 175 میلیون جریب را اختصاص داده، کشت می‌شوند.

برزیل با 110 میلیون جریب رتبه دوم را دارد؛ دیگر تولیدکنندگان GMO در سال 2015 عبارتند از: آرژانتین (61 میلیون)، هند (29 میلیون)، کانادا (27 میلیون)، چین (10 میلیون)، پاراگوئه (10 میلیون)، پاکستان (7 میلیون نفر)، آفریقای جنوبی (7 میلیون) ، اروگوئه (4 میلیون)، بولیوی (1 میلیون) و فیلیپین (1 میلیون). 16 کشور دیگر است نیم میلیون جریب یا کمتر زمین کشت این نوع محصولات را دارند؛ این کشورها عبارتند از: استرالیا، بنگلادش، بورکینافاسو، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری چک، هندوراس، مکزیک، میانمار، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسپانیا و سودان.

اسرائیل در جمع کشورهای ممنوع کننده کشت GMO (تراریخته)

در یک جدول نشان داده شده که 38 کشور جهان کشت و تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی GMO را کاملاً ممنوع کرده‌اند که اسرائیل نیز یکی از آنها است؛ لطفا به عدد ۳۴ این جدول دقت کنید!!!

 

 


ارسال نظرات