"شهین ملک خطابی" بسیجی کرمانشاهی توانسته با راه اندازی کارگاه پرورش قارچ برای خود و خانواده ایجاد اشتغال کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۳۰۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، "شهین ملک خطابی" بسیجی کرمانشاهی توانسته با راه اندازی کارگاه پرورش قارچ برای خود و خانواده ایجاد اشتغال کند.

وی مهمترین عامل موفقیت حوزه خودکفایی کشور را توجه به تولید داخل و طرح های اقتصاد مقاومتی می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

 

شهین ملک خطابی ابراز داشت: هر کسی به نوبه خود با استفاده از ظرفیت های محل زندگی می تواند در آمد زایی برای منطقه ایجاد و درحد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 

این فعال اقتصادی گفت: پرورش قارچ نیاز به یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی دارد تا برای فروش روانه بازار مصرف شود.

ملک خطابی گفت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

 

وی که کار خود را با پرورش قارچ آغاز کرده است، می گوید: در حال حاضر در دومین مرحله کاشت قارچ هستم. اوایل کار به خاطر تجربه کم بهره وری پایینی داشتم اما در مرحله دوم تولید را افزایش داده ایم و رشد خوبی در زمینه اقتصادی داشته ایم و تولیدات خود را ددر روستا و چند مرکز فروش عرضه می کنم و از زمانی که شروع به تولید کرده ایم سرانه مصرف قارچ بین مردم روستابه علت تازه بودن و کیفیت بالا بیشتر شده است.

 

 

ملک خطابی خاطر نشان کرد: در ابتدای کار از طریق بسیج سازندگی وامی به مبلغ 20میلیون تومان دریافت کردم و با خرید وسایل مورد نیاز مشغول شدم.

 

وی ابراز داشت: کار پرورش قارچ بسیار لذت بخش است و همسر و پسرم در این کار به من کمک می کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات