مسئول بسیج رسانه استان البرز در گفتگو با «بسیج»:
نوروزی فر گفت: فضای مجازی امروز بر زندگی حقیقی مردم اثر گذاشته و مدیریت آن نیازمند آگاهی است که اگر سواد و آگاهی لازم را نداشته باشد، نمی تواند از فرصت های ایجاد شده آن استفاده کند.
کد خبر: ۸۸۱۹۳۳۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

ابراهیم نوروزی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، افزود: متاسفانه به زعم بسیاری از مردم که از آن به عنوان مجازی یاد می کنند محتوا و مطالب منتشره در آن تاثیر واقعی خود را در جامعه می گذارد به خصوص در فضای شخصی افراد بی آنکه فرد بداند در بیش از 90درصد دلبستگی های شخصی و خطرزا ایجاد می کند و موجب ناهنجاری های روانی در فرد و در سطح کلان، اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اهمیت تقوا و اخلاق مداری در این فضا و لزوم هوشمندی در آن، بیان کرد: دشمن با توجه به دسترسی عموم مردم به این فضا تلاش دارد با هجمه های نرم و نامحسوس ارزش های فردی و اجتماعی را از بین ببرد.

نوروزی فر در ادامه با بیان اینکه 40میلیون ایرانی از این فضای مجازی استفاده می کنند، هوشمندی افراد را در بازنشر مطالب و توجه به تهدیدهای مختلف آن در جذب افراد به برخی از گروه ها و ... از طریق این فضا مهم قلمداد کرد که اگر فردی آگاهی لازم را نداشته باشد در دام برخی افراد سودجو افتاده و متاسفانه آسیب می بیند.

این دانشجوی ارشد ارتباطات و رسانه، به حضور هدفمند در این فضا تاکید کرده و اظهار داشت: باید مسئولان فرهنگی و رسانه ای با آموزش و فرهنگ سازی درست در استفاده از این فضا، آگاهی های عمومی جامعه را ارتقا دهند تا مردم بر اساس نیازمندی های خود از فرصت های آن استفاده کنند.

وی فراگیری این فضا را فرصتی برای ترویج ارزش های انسانی، مباحث دینی، یافته های علمی و ... عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به انتقال سریع اطلاعات در این فضا افراد می توانند از فرصت های آن در زمینه های علمی، آموزه های دینی و ... استفاده کرده و به صورت هدفمند آن را منتشر کنند.

ارسال نظرات