خبرهای داغ:
معاون فرهنگى و اجتماعي شهردار تبريز در آیین افتتاح نمایشگاه سبک زندگی ایرانی، كاهش معضلات زندگى هاي امروزى را، در سايه پيروى از سبك زندگى ايرانى اسلامى دانست.
کد خبر: ۸۸۱۹۵۲۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت الاسلام احمد حميدي با اشاره بهبرپايي اين نمايشگاه، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب، به صورت مکرر نخبگان، فرهيختگان، روحانيت و ائمه جمعه را به تدوين و تهيه الگويى براى سبك زندگى اسلام و ايران دعوت كرده اند.

وي ادامه داد: بر اين اساس، معاونت فرهنگي و اجتماعي، با تشكيل گروهى از متخصصين و نظريه پردازان، نسبت به اجرا و برپايي نمايشگاه سبك زندگى در تبريز اقدام كرد.

معاون فرهنگى و اجتماعي شهردار تبريز، همجنين در ادامه توضيحات خود در زمينه مراحل اجراى نمايشگاه اظهار داشت: شهردارى تبريز از دو سال پيش، مراحل مطالعه و بررسي را با حضور اساتيد دانشگاه هاي تهران و تبريز، آغاز كرد و پس از پایان این مرحله، وارد فاز اجرايي شد.

حميدي خاطرنشان كرد: با ارائه الگوى زندگى اسلامي، راهكارهاي عملى براى شهروندان ارائه مي شود تا با استفاده از آن، بخشي از معضلات زندگى هاي كنونى، برطرف شود.

معاون فرهنكى اجتماعي شهردار تبريز، در بخش ديگرى از سخنان خود، به برنامه هاي شهردارى تبريز در طول دهه فجر پرداخت و خاطرنشان كرد: شهردارى تبريز با اجراى ٢١٠برنامه فرهنگى با محوريت گفتمان انقلاب براى نسل امروز و بيان دستاوردهای انقلاب برای جوانان و نوجوانان عزیز، تلاش دارد مراسم بزرگداشت این ایام را به نحو مقتضی برگزار کند.

حمیدی یادآور شد: این برنامه ها در ۱۲۶مجموعه فرهنگی در سطح شهر برگزار می شود که بالای ۷۰درصد این مراکز در نقاط کم برخوردار شهر قرار دارند.

وی با بیان این که شهرداری تبریز بر اساس پورتال موجود، طی ۱۰ماه سال گذشته درجاری، حدود ۳۰۰۸ برنامه فرهنگی را برای شهروندان ارائه کرده، اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۱۸۰هزار نفر از این برنامه ها استفاده کرده اند و این امر، نشان می دهد که می توان از این ظرفیت برای جلب مشارکت شهروندان و به ویژه جوانان بهره برد.

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی، ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز، با حضور نماینده ولایت فقیه در استان و امام جمعه تبریز، آیت الله شبستری، شهردار تبریز صادق نجفی و تعدادی از مدیران استانی و شهری و جمع کثیری از شهروندان، افتتاح شد.

ارسال نظرات