یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و به این منظور نیز سپاه ناحیه مقاومت اراک در سال جاری با پرداخت تسهیلات موفق شده است تا برای 237 نفر فرصت اشتغال فراهم سازد.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۳۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اقتصاد مقاومتی نه به عنوان یک شعار، بلکه تئوری بنیادین و راهکاری اساسی برای نجات اقتصاد جامعه و رهایی از وابستگی اقتصادی است. که توجه جدی به این مهم به عنوان امر مورد تاکید مقام‌معظم رهبری می‌تواند راهگشای موثری برای اشتغالزایی پایدار از شهرهای کوچک و بزرگ تا روستاهای دور افتاده‌ای باشد که یأس و نا امیدی ناشی از بیکاری بر جوانان سایه افکنده است.

مقام‌معظم رهبری هر بار در دیدار با مسئولین نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکیدات فراوانی دارند و از مسئولین در این زمینه انتظار دارند تا برای کاهش دغدغه مردم در بحث بیکاری گامی اساسی بردارند و برای رشد اقتصادی کشور و رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی را مد نظر قرار دهند.

شکوفایی طرح‌های اقتصادمقاومتی نتیجه همت بسیج سازندگی

طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله طرح‌های بوده که به‌ واسطه بسیج سازندگی و همت بسیجیان بنیان نهاده شده است تا منویات رهبر و مولای خویش را ضمن شنیدن با گوش جان به منصه ظهور نیز برساند و نشان دهد که تنها با دید یک شعار به فرمان رهبر و راهنمایش گوش نمی‌کند.

«اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» شعار امسال بود که کم کم رو به پایان است و انتظار می‌رود هر سازمان و دستگاهی در این حوزه آنچه را که اجرایی ساخته و به بار نشانده است برای مردم بازگو کند.

اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور است، شعاری که بارها و بارها از سوی مسئولین شنیده‌ایم. ظرفیت‌های خالی فراوانی در کشور وجود دارد که اشتغال آفرینی در آن ممکن است و کشور با توجه به این ظرفیت‌ها به پویایی و تولید ثروت می‌رسد.

اگر نگوئیم بسیج تنها نهادی است که در بحث اقتصادمقاومتی گام عملی برداشته است ولی به جرأت می‌توان گفت پرتلاش ترین نهادی است که در این زمینه مصمم وارد میدان شده و با عزم راسخ به پیش می رود.

رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها بر لزوم توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند، و بسیج سازندگی نیز برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی برای توسعه اقتصاد کشور به دنبال به ثمر نشاندن طرح های اقتصادمقاومتی است که با هدف فراهم کردن زمینه های اشتغال برای جوانان با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی اجرایی می‌شود و در بسیاری از موارد مانع مهاجرت روستائیان شده است.

چرخ‌های تولیدی که صدایش در روستاها هم به گوش می رسد

در روستاها نیروی انسانی فعال و پویا برای حرکت چرخ‌های تولید و کارآفرینی وجود دارد و در این بین سپبسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت اراک با برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه‌های اقتصادمقاومتی و ارائه تسهیلات به متقاضیان سعی کرده تا در حوزه تولید با اتکاء به مبانی اقتصاد مقاومتی مانع از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و محرومیت زدایی از روستاها شده است.

صبح امروز همراه با فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در ششمین روز از دهه فجر با عنوان «انقلاب اسلامی-جوانان، نهضت علمی و اقتصاد مقاومتی» برای بهره‌برداری از چند طرح اقتصادمقاومتی به روستای «ایبک‌آباد» شهرستان اراک رفتیم تا از نزدیک شاهد فعالیت این طرح‌ها باشیم.

چرداخت بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصادمقاومتی

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت اراک با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصادمقاومتی این ناحیه در سال 95 گفت: امسال میزان اعتبارات تخصیص یافته در حوزه اقتصادمقاومتی به بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت اراک 6 میلیاردتومان است که تاکنون متقاضیان برای دریافت 5 میلیارد و 340 میلیون تومان به بانک عامل «مهر اقتصاد» معرفی شده اند و از این مبلغ 4 میلیارد و 340 میلیون تومان توسط متقاضیان معرفی شده به بانک عامل جذب شده است.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 237 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است که انتظار داریم تا پایان سال و جذب تمامی تسهیلات این میزان فرصت اشتغالزایی افزایش یابد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک با بیان اینکه در بحث اقتصادمقاومتی 4 پروسه را بسیج سازندگی دنبال می کند، گفت: آموزش، اعطای تسهیلات، مشاوره از طریق کارشناسان و فروش محصول 4 پروسه ای است که بسیج سازندگی برای تحقق اقتصادمقاومتی دنبال می کند.

پاسدار رضایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی عرصه اقتصادمقاومتی برای 120 نفر در سال جاری گفت: در سال‌های 93 و 94 دوره‌های آموزشی برای متقاضیان بسیاری برگزار شد تا جایی که سال گذشته تعداد افرادی که در دوره های آموزشی بسیج سازندگی که با همکاری جهادکشاورزی به شکل رایگان برای متقاضیان برگزار می شود بیش از یک هزار نفر شرکت کرده بوند. امسال نیز در بحث آموزش 120 نفر در کلاس ها شرکت کردند و موفق به دریافت گواهینامه دوره ها شدند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه‌های پرورش دام سنگین پرورش قارچ، پرورش آبزیان، پرورش زنبورعسل، صنایع دستی، گیاهان دارویی و زعفران، محصولات گلخانه‌ای، پرورش شترمرغ و بوقلمون و بلدرچین، تولید علوفه هیدروپونیک، داربستی نمودن باغات انگور، ورمی کمپوست و صنایع تبدیلی کوچک از جمله عرصه‌های مختلف اقتصادمقاومتی است.

ایجاد بازار فروش تلاشی دیگر از بسیج سازندگی برای کمک به تولیدکنندگان

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: در بخش فروش محصولات تولیدی در عرصه اقتصادمقاومتی به دنبال ایجاد بازاری هستیم که بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را مرتفع سازیم.

پاسدار رضایی در ادامه گفت: به منظور حمایت از تولید نیازمند فرهنگ سازی هستیم و با توجه به اینکه در آستانه سال جدید نیز قرار داریم از محصولات تولیدی کارگاه های اقتصادمقاومتی به عنوان هدیه به کارکنان یا شرکت کنندگان در جلسات و همایش ها استفاده کنند.

گفتنی است امروز با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی از سه طرح در عرصه پرورش دام سنگین، پرورش و کاشت قارچ و کارگاه تولید سرکه بهره برداری و مورد بازدید قرار گرفت.

مرکز پرورش دام سنگین در روستای ایبک آباد با پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومان برای 3 نفر، کارگاه تولید سرکه با دریافت 30 میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای 7 نفر در شهرک صنعتی ایبک آباد و همچنین کارگاه پرورش قارچ از جمله طرح‌های اقتصادمقاومتی بودند که بهره برداری شدند و مسئولین در بازدید از این کارگاه های تولیدی از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و مشکلات این طرح‌ها قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات