مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه روح الله

عموم جامعه نسبت به فریضه امر به معروف بی‌تفاوت نباشد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه روح الله گفت: مردم نباید نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشند.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۳۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در جمع پایوران و بسیجیان ناحیه مقاومت شهرستان خمین با بیان اینکه جبهه حق و باطل دو جریان همیشگی از آغاز خلقت بشر بوده است، گفت: تقابل همیشگی بین حق و باطل در حال حاضر هم وجود دارد و در فرداهای آینده هم وجود خواهد داشت. آنچه مهم است شناخت حق از باطل و تشخیص این دو از یکدیگر است .

وی افزود: حق و باطل هرگز با یکدیگر یکی نمی شوند؛ برای مثال آیا می شود هم در راه خدا بود و هم در راه شیطان؟ این دو راه ضد یکدیگرند و با هم جمع نمی شوند، قسم سومی نیست که با حق و باطل باشد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به قضیه تاریخی جنگ جمل گفت: در جنگ جمل طلحه و زبیر بیعت‌شان را با حضرت علی(ع) شکستند. راه یا را ه خداست یا راه شیطان، هر دو با هم ممکن نیست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: عده‌ای اهل فکر و فرهنگ و معرفت هستند و برای جبهه حق کار کمی می کنند و فهمیده اند حق با کدام جبهه است و حق را شناخته اند و براساس تشخیص خود برای آن کار حرکت می کنند و عده ای هم مقابل حق و ضد حق هستند .

وی افزود: خواص یک جامعه هم به دو گروه خواص طرفدار حق و خواص طرفدار باطل تقسیم می شوند. خداوند انسان را آفرید و نعمت اختیار به او داد که راه خود را انتخاب کند بدین معنا که نگاه به هستی اختیاری است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه انبیاء و اولیای الهی برای راهنمایی بشر برای قرار گرفتن در مسیر حق آمده بودند، گفت: خداوند برای انسانها راهنمایانی از انبیا و پیامبران و ائمه فرستاد که مسیر را مشخص کند و همچنین برنامه‌های زندگی را در کتاب قرآن آورده و ما انسانها خودمان مختار هستیم در جبهه حق یا باطل باشیم .

وی گفت: جبهه باطل همچون ابلیس، منافقین، مشرکین و شیاطین هستند که منحرفین و آنهایی که به گمراهی کشیده شدند شیطان را متهم می کنند و شیطان به آنها می گوید من شما را دعوت کردم خودتان این کار را انجام دادید و ازسوی دیگر 124 هزار پیامبر آمدند و صراط مستقیم را نشان دادند چرا مسیر آنها را قبول نکردید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله بیان کرد: عقل انسان به سوی خوبی‌هاست و فطرت انسان پاک است اگر منطبق با قرآن باشد هدایت می شود و اگر غیر از این باشد به تاریکی خواهد رسید؛ راه مستقیم یکی است ولی بیراهه ها فراوان هستند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: همه انسانها امتحان می شوند ولی هر انسانی به قدر و اندازه خودش و در امتحان و راه حق و باطل معیار فردی نیست که چه شخصی و از چه گروهی است بلکه معیار درجه ایمان و اعتقاد به خدا و ائمه و ولایت پذیری فرد مهم است.

وی افزود: دین جنبه اجتماعی دارد و حکومت امری قدسی است که توسط فردی الهی نیز اداره می‌شود. وظیفه مردم این است که دور حجت و ولی امر خود گرد هم بیایند و به نظر ولی فقیه که حق است توجه و عمل کنند که در این صورت پیروزی قطعی است .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه روح الله در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حال حاضر در ادامه راه امام راحل و ولایت فقیه روشنگری در اقشار مختلف مردمی است .

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تصریح کرد: مردم باید بصیرت و بینش پیدا کنند و حافظ انقلاب باشند. به وظایف خود عمل کنند و در شناخت حق از باطل تلاش کنند و همچنین نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشند چراکه مصلحت اندیشی ها کار را خراب می کند و این به بی بصیرتی حتی خواص بر می گردد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار