معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران: حدود 200 عنوان کتاب از سال 91 متشر شد و موضوعات کتاب ما دانشگاهی، کشاروزی، پزشکی، مدیریت و کامپیوتر کتاب منتشر می‎شود.
کد خبر: ۸۸۱۹۷۵۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیده زینب تقوی سنگدهی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مازندران در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه انتشارات جهاد دانشگاهی یکی از انتشارات معتبر کتاب‌های دانشگاهی است، اظهار کرد: برای چاپ هر کتاب دو مرحله ارزیابی قرار می‌دهیم به همین دلیل در مراکز دانشگاه‌های مورد توجه قرار می‎گیرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اعلام اینکه تا قبل از سال 91 یکی از شعبه‌هاس انتشارات جهاد دانشگاهی کشور بود، افزود: از سال 91 به بعد مجوز انتشارات در استان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم.

تقوی ادامه داد: حدود 200 عنوان کتاب از سال 91 متشر شد و موضوعات کتاب ما دانشگاهی، کشاروزی، پزشکی، مدیریت و کامپیوتر کتاب منتشر می‎شود.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ استان جهاد دانشگاهی چندین کتاب منتشر کردیم، ادامه داد: کتاب دستباف‌های مازندران، کتاب سفال ساری و کتاب افسانه‌های مازندران که صورت پژوهشی تهیه شد را منتشر کردیم.

تقوی با اعلام اینکه کتاب تاریخ انقلاب مازندران در سال 91 منتشر کردیم، افزود: اقدامات انجام شده دوران انقلاب اسلامی استان مازندران را به خوبی معرفی کردیم.

وی مهم‌ترین مشکل حوزه چاپ استان مازندران را در بخش توزیع عنوان کرد و گفت: برای بازار یابی دچار مشکل هستیم و معضل گریبانگیر سایر حوزه‌ها است، شرکت توزیع مناسب در مازندران نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم کتاب‌های خودمان را  در سراسر کشور کتابها توزیع کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: برای موفقیت در بخش توزیع،یک سری ارگان‌های مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و کتابخانه‌های عمومی باید کمک کنند.

وی با اعلام اینکه برخی از ارگان‌ها تعهد خرید کتاب با جهاد دانشگاهی را امضاء کردند، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و فرمانداری به تعهد خویش در این ارتباط پایبند نبوده و نسبت به خرید کتاب از جهاد دانشگاهی اقدام نکردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها