خدمت مقدسی که سن نمی شناسد؛
امین الله سابقی سیف الدینی،عباس رنود و لال بخش پلنگی سه سرباز ریگانی هستند که در سن ۴۰ سالگی به خدمت سربازی رفتند.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۰۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛رفتن به خدمت سربازی اگرچه در کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی اجباری است و پسرها بایستی درسن ۱۸ سالگی و درصورتی که مشغول به تحصیل نباشند و یا معلولیت و مشکل پزشکی نداشته باشند، خدمت نظام وظیفه را انجام دهند.

با این حال افرادی هم هستند که با ترفند های مختلف از رفتن به سربازی امتناع کرده و یا دست به دامن افراد جاعل شده و با کارت جعلی پایان خدمت وظیفه، به قول خودشان چند صباحی را خوش می گذرانند اما غافل از اینکه داشتن کارت پایان خدمت زمانی به کار آنان خواهد آمد و آن وقت چاره ای جز رفتن به خدمت ندارند.

امروز به محل خدمت سه سرباز ریگانی رفتیم که هر سه سرباز وطن متولد سال ۵۶ و در سن ۴۰ سالگی و هر سه متاهل و یکی ازانها شش فرزند و دیگری سه فرزند و یکی دیگر هم چهار فرزند دارند و با این جمعیت بالای خانواده ها اکنون حاضر به خدمت سربازی شده اند.

امین الله سابقی سیف الدینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بنده ساکن روستای محروم تک فرهاد و افتخار میکنم که در این سن و با شش فرزند به خدمت مقدس سربازی آمدم و خدمت به نظام و انقلاب اسلامی ایران را وظیفه میدانم.

وی افزود: از روزی که من به خدمت سربازی آمدم  جوانان روستای ما مشتاق به خدمت مقدس سربازی شده و این کار بنده الگو شده برای جوانان روستا و تعداد زیادی به خدمت سربازی اعزام شده اند .

عباس رنود دیگر سرباز ۴۰ ساله ریگانی به خبرنگار ما گفت: خدمت سربازی سن نمی شناسد و بنده در سن جوانی بنا به دلایلی نتوانستم به خدمت سربازی بروم اما از خدمت کردن در این سن راضی هستم.

وی ادامه داد :محل خدمت ما ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان است و ما از محل خدمت خود راضی هستیم و از فرمانده محترم ناحیه تشکر ویژه داریم.

رنود افزود: در محل خدمتمان سربازان جوان احترام خاصی به ما دارند و در کارها به ما کمک می کنند.

این سرباز وطن تاکید کرد:در حال حاضر می بینید که در کشور های همسایه ما جنگ و ناامنی زیاد است اما کشور ما ایران از سلامت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است و بنده خدمت سربازی را وظیفه خود دانستم و در این سن به خدمت سربازی تشرف یافتم.

لال بخش پلنگی دیگر سرباز ۴۰ ساله ریگانی هم در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه خدمت به نظام و انقلاب سن نمی شناسد ،گفت:خدمت سربازی به قول معروف شتری است که در خانه هر پسر جوانی باید بخوابد و ماهم در این سن به خدمت سربازی آمدیم.

وی افزود:بنده خدمت سربازی را وظیفه میدانم و خوشحال هستم که در این سن بالا به خدمت سربازی آمدم.
ارسال نظرات