طرح ميان‌رشته‌اي قرآني در جهاددانشگاهي اردبيل اجرا می‌شود

به همت جهاددانشگاهي استان اردبيل طرح ميان‌رشته‌اي قرآني «مطالعه بيولوژيك و تاكسونوميك پيرامون اشارات علمي به برخي از مباحث علوم جانوري در قرآن كريم» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می¬شود.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۷۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، کارشناس فعاليت‌هاي ديني، هنري و ادبي جهاددانشگاهی استان اردبیل به اشارات متعدد قرآن کریم به علوم جانوري اشاره و خاطرنشان کرد: در اين طرح، برخي آيات قرآني راجع به علوم جانوري با استناد به يافته‌هاي به‌روز و مستند و استفاده از ساير علوم به‌صورت ميان‌رشته‌اي مورد بحث قرار گرفته كه در نوع خود نو و منحصر به‌فرد است.

تقي قاسمي خادمي اجراي اين طرح را دستآورد مهمي براي استان اردبيل عنوان كرد و افزود: در جامعه كنوني جهاني نياز به اجراي چنين طرح‌هايي بيشتر احساس مي‌شود و بايد جهت اثبات حقانيت كلام الهي قرآن، همت بيشتري به اجراي چنين طرح‌هایی داشته باشيم.

وی تصریح کرد: طرح ميان‌رشته‌اي قرآني مطالعه بيولوژيك و تاكسونوميك پيرامون اشارات علمي به برخي ازمباحث علوم جانوري در قرآن كريم توسط حجتالاسلام شجاعي و ابوالفضل بايرامي، اعضای هيئت علمي دانشگاه محقق اردبيلی به عنوان ناظر علمي، مورد بازبيني و اعمال نظر قرار گرفته و تاييد شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهي با راه‌اندازي پژوهشكده مطالعات ميان‌رشته‌اي قرآني، سازماني بسيار پيشرو در امر مطالعات ميان‌رشته‌اي قرآني در كشور و حتي در جهان به‌شمار مي‌رود.

وی افزود: به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل دومين طرح منحصر بفرد ميان‌رشته‌اي با عنوان طرح «بيولوژي حشرات در قرآن» نیز در حال اجرا و مراحل نهايي خود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار