خدمات رسانی «کتابخانه عمومی سیار نور » به 10 روستای بیله سوار

تنها کتابخانه عمومی سیار استان به ده روستای پرجمعیت شهرستان بیله سوار خدمات رسانی میکند.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۸۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: «کتابخانه عمومی سیار نور » شهرستان بیله سوار که با تجیهز مینی بوس این اداره به قفسه های کتاب و دارا بودن هزار و 700 نسخه کتاب راه اندازی شده است، به کتابدوستان 10 روستای این شهرستان خدمات رسانی میکند .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: این کتابخانه سیار در حال حاضر دارای 207 نفر عضو میباشد که بیشتر آنها از بین کودکان و نوجوانان این روستاها میباشند.

عزیزخانی، تصریح کرد: این کتابخانه سیار منشأ بسیاری از خدمات به مردم روستاهای بیله سوار بوده است بطوریکه در برخی موارد شاهد همراهی کارکنان برخی ارگانهای اجرایی جهت خدمات رسانی به مردم روستاها بوده ایم.

وی تأکید کرد: در برخی موارد شاهد بوده ایم که این کتابخانه به خاطر حتی تعداد یک نفر عضو در روستاها حضور یافته که نتیجه نگاه متعالی کتابداران به کتابدوستان و بالاخص کودکان و نوجوانان میباشد.

همچنین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار نیز در جلسه هماهنگی خدمات کتابخانه عمومی سیار با بیان اینکه توسعه خدمات این کتابخانه نیازمند حمایت مالی است، اظهار داشت: متأسفانه عدم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری بیله سوار موجب شده نتوانیم خدمات این کتابخانه را توسعه دهیم.

بهنام نورافکن، نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را نص صریح قانون بیان کرده و افزود: قانون با ملزم کردن شهرداریها نسبت به پرداخت حداقل نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی، این منبع مالی را عمده ترین محل تأمین هزینه های جاری کتابخانه ها برشمرده و لذا انتظار ما از شهرداری بیله سوار اینست که با رعایت این قانون، امکان خدمات کتابخانه ای به شهروندان فرهنگ دوست بیله سوار را مهیا سازد.

ارسال نظرات