سال‌جاري، بيش از دو ميليارد و 400 ميليون ريال مستمري به خانواده‌هاي زنداني تحت حمايت پرداخت شده است تا آنان بتوانند بخشي از نيازهاي اساسي خود را تامين كنند.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۲۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل در اين ديدار با اشاره به اينكه هم اكنون 342 خانواده زنداني در قالب 874 نفر از حمايت‌هاي اين نهاد بهره‌مند هستند، گفت: در سال‌جاري بيش از دو ميليارد و 400 ميليون ريال مستمري به خانواده‌هاي زنداني تحت حمايت پرداخت شده است تا آنان بتوانند بخشي از نيازهاي اساسي خود را تامين كنند.

وي با بيان اينكه طبق 35 سرفصل كاري كميته امداد به مسائل خانواده‌هاي زنداني رسيدگي مي‌شود، اظهار كرد: يكي از اهداف مهم كميته امداد در جهت ارائه خدمات حمايتي به اقشار آسيب پذير تحكيم بنيان خانواده است تا آنان بتوانند در كنار ساير افراد جامعه به زندگي خود ادامه دهند.

دشتي با اعلام اينكه امسال بيش از يك ميليارد و 307 ميليون ريال در قالب «وام محكومين» در اختيار زندانيان واجد شرايط قرار گرفته است تا زمينه‌هاي آزادي آنان فراهم شود، اظهار كرد: 18 نفر از زندانيان جرائم غيرعمد كه براي اولين بار دوران محكوميت خود را در زندان مي‌گذراندند، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هاي خود بازگشتند.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه «وام محكومين» با هدف آزادي زندانيان نيازمند و آبرومندي كه قادر به تامين مبلغ محكوميت خود نيستند به صورت كاملا قرض الحسنه پرداخت مي‌شود، افزود: تعامل و ارتباط هر چه بيشتر كميته امداد و ستاد ديه استان مي‌تواند مشكلات و آسيب‌هاي ناشي از حبس زندانيان جرائم غير عمد را تا حد بسياري در بين خانواده‌هاي آنان كاهش دهد.

وي با اشاره به اينكه همكاري و هماهنگي همه جانبه سازمان زندان‌ها، ستاد ديه و كميته امداد مي‌تواند امور آزادسازي زندانيان جرائم غير عمد از زندان را تسهيل و تسريع بخشد، گفت: بسياري از محكومين مالي با حداقل بدهي و عدم توانايي در پرداخت آن در حال گذراندن دوران محكوميت خود هستند كه با همياري خيران مي‌توانيم زمينه‌هاي آزادي آنان را فراهم كنيم.

دشتي با بيان اينكه آزادي سرپرستان خانوار كه به علت محكوميت مالي زنداني هستند موجب رفع بسياري از مشكلات اجتماعي مي‌شود، تصريح كرد: با آزادي يك زنداني كه با جرائم غيرعمد دوران محكوميت خود را مي‌گذراند مي‌توان خانواده‌اي را از بسياري معضلات و گرفتاري‌هاي ناشي از فقدان سرپرست خانوار نجات داد.

مديركل كميته امداد استان بر لزوم مساعدت و مشاركت خيران و نيكوكاران براي دستگيري و آزادي زندانيان جرائم غيرعمد تاكيد كرد و يادآور شد: كميته امداد با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌هاي زنداني و ارائه تسهيلات به محكومان مالي در جهت رفع مشكلات آنان تلاش مي‌كند كه با هم افزايي خيران و ساير دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانيم گام‌هاي موثرتري را دراين زمينه برداريم.

شايسته ذكراست: در پايان اين ديدار، مديركل زندان‌ها، مديرعامل انجمن زندانيان، رئيس زندان مركزي و دبير ستاد ديه استان در خصوص توسعه همكاري‌ها با كميته امداد اردبيل قول مساعد دادند.

ارسال نظرات