وظيفه داريم به بهترين نحو ممكن مشكلات اقشار آسيب پذير را رصد كنيم تا بتوانيم با برنامه‌ريزي دقيق و كمك‌هاي خيران پاسخگوي تمامي نيازهاي آنان باشيم.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۲۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل در اين جلسه با اشاره به اينكه امدادگران براي رسيدگي به امور فقرا و نيازمندان بايد بسيار فراتر از حد انتظار عمل كنند، گفت: وظيفه داريم به بهترين نحو ممكن مشكلات اقشار آسيب پذير را رصد كنيم تا بتوانيم با برنامه‌ريزي دقيق و كمك‌هاي خيران پاسخگوي تمامي نيازهاي آنان باشيم.

وي با بيان اينكه افزايش اعتماد عمومي و پاسخگويي به اذهان عمومي اهم وظايف كميته امداد است، اظهار كرد: شفاف سازي هزينه‌كرد مساعدت‌هاي مردمي و تسريع در روند رسيدگي به مستمندان از جمله مواردي است كه بايد مدنظر امدادگران باشد و براي توسعه مشاركت‌هاي مردمي به كار گرفته شود.

دشتي با اشاره به اينكه تمام توان خود را به كار گرفته‌ايم تا زمينه ايجاد اشتغال و توانمندسازي مددجويان را فراهم كنيم، بيان كرد: طبق طرح پالايش خانواده‌هاي تحت حمايت، سالانه 10 درصد از مددجويان خودكفا شده از چرخه حمايتي كميته امداد خارج مي‌شوند و پنج درصد به منظور بهره‌مندي از خدمات حمايتي به كميته امداد ورود پيدا مي‌كنند.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه به منظور جذب حداكثري مساعدت‌هاي مردمي به دنبال برقراري ارتباط موثر با خيران هستيم، افزود: از طريق تبليغات موثر و كارآمد، جلب رضايت خيران و مشاركت دوسويه با نيكوكاران تلاش داريم كمك‌هاي مردمي را تا حد بسياري افزايش دهيم.

وي تامين مسكن و ايجاد سرپناه مناسب براي خانواده‌هاي تحت حمايت را يكي از خدمات راهبردي كميته امداد براي توانمندسازي مددجويان عنوان كرد و گفت: اين نهاد تلاش دارد مشكل مسكن خانواده‌ها را تا سه سال آينده رفع كند تا بخش مهمي از زيرساخت‌هاي فرهنگي و اجتماعي آنان براي خودكفايي فراهم شود.

دشتي با اشاره به اينكه به منظور کاهش تصدی‌گری و چابک سازی كميته امداد مدیریت مراکز نیکوکاری به خيران محلات واگذار شده است، خاطر نشان كرد: بر اين اساس رسیدگی به امور نیازمندان محلات با محوریت مراکز نیکوکاری و خیران و بدون دخالت كميته امداد انجام مي‌شود تا رفع مشكلات اقشار بي‌بضاعت بيش از پيش تسريع و تسهيل يابد.

مديركل كميته امداد استان تصريح كرد: با توجه به واگذاری تمامی امورات به هیات عامل مراکز نیکوکاری و افزایش اختیارات آنان، حمایت‌های کمیته امداد تنها بر اساس توافقات دو جانبه انجام مي‌شود و اين نهاد تعهدی نسبت به عملکرد مراکز نیکوکاری نخواهد داشت.

وي به ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های تحت پوشش با بهره‌گيري از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگي بايد در جهت ارتقای باورهای دینی و ترويج سبک زندگی اسلامی در بين مددجويان انجام شود.

دشتي با بيان اينكه ضرورت دارد با نگاه دقیق و شفاف‌تری نسبت به مسائل فرهنگی توجه داشته باشیم، اظهار كرد: فلسفه کار فرهنگی، بصیرت است كه اگر در اين زمينه به خوبي انجام وظيفه كنيم، می‌توانیم شاهد موفقیت در تمامي ابعاد خدمت رساني باشيم.

مديركل كميته امداد استان با اعلام اينكه بايد از تمامي درد و رنج‌هاي مردم انقلابي مطلع بوده و نسبت به حل مسائل آنان كوشاتر عمل كنيم، يادآور شد: فعاليت جهادي امدادگران پرتلاش كميته امداد گسترش ارائه خدمات به اقشار محروم را در پي خواهد داشت كه لازم است بسيجي‌وار تلاش كنيم تا به بهترين نحو وارد عرصه خدمت رساني شده و گرهي از مسائل نيازمندان بگشاييم.

وي با اشاره به اينكه ظرفيت بسيار خوبي در سطح اردبيل قابل مشاهده است، بيان كرد: مشاركت و هم‌افزايي هر چه بيشتر خيران در طرح‌هاي حمايتي كميته امداد زمينه‌ساز تسريع در روند خدمت رساني به اقشار آسيب پذير است كه اميدواريم شاهد افزايش روز افزون كمك‌هاي مردمي به اين نهاد باشيم.

دشتي با بيان اينكه تعامل و همكاري با دستگاه‌هاي اجرايي، ادارات، سازمان‌ها و موسسات خيريه مسير خدمت رساني به اقشار محروم را هموار مي‌سازد، خاطر نشان كرد: درصدد هستيم با هماهنگي، همياري و مشاركت هر چه بيشتر مسئولان و خيران در دستگيري از نيازمندان، چهره فقر و محروميت را از استان بزداييم.

ارسال نظرات