خبرهای داغ:
فرماندار گالیکش؛

نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و جدی است

فرماندار گالیکش گفت: نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و جدی است.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۵۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حسن خسروی در « برنامه متمرکز نقش و جایگاه زنان در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی ایران » گفت: زنان رهبران اولیه‌ی هدایت فکری، اعتقادی و عاطفی جامعه هستند.

وی به نقش و جایگاه والای بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: البته وظیفه اصلی بانوان حفظ بنیاد خانواده است و باید مراقب باشیم که حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به این موضوع آسیبی وارد نکند چراکه باعث انحطاطشان و منزلت زنان خواهد شد.

خسروی ادامه داد: در دین مبین اسلام یک اصل بسیار مترقی وجود دارد و آن اصل تساوی زنان و مردان است. هیچ‌کدام از زن و مرد بر یکدیگر ارجحیت ندارد و اگر جایی چنین احساسی به ما دست دهد به خاطر وجود تفاوت‌های فردی و فطرت هرکدام از آن‌هاست. اختلاف در وظایف است نه در اصل وجودی انسان.

فرماندار گالیکش اضافه کرد: امروزه در جوامع غربی و غیر اسلامی شاید ازنظر ظاهری خانم‌ها مترقی به نظر بیایند ولی اگر خوب دقت نماییم خواهیم دید که چنین چیزی اصلاً صحت ندارد و هیچ مکتبی به‌اندازه اسلام به خانم‌ها توجه نداشته است.

وی سپس به نمونه‌هایی تاریخی از توجه اسلام به بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: زنان در طول تاریخ در وقایع بسیار برجسته نظیر نهضت تنباکو، نهضت جنگل، مبارزه با کشف حجاب رضاخانی و به‌ویژه در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته و بااهمیتی ایفا نموده‌اند.

خسروی تصریح کرد: حضرت امام (ره) اعتقاد جدی و اساسی به حضور و توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی داشتند و ذیل الگوهایی مثل حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله) و حضرت زینب کبری(سلام‌الله) برای خانم‌ها نقش تعریف می‌کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها