خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر این که خواست امروز دشمن ترویج سکولاریسم در حوزه علمیه و هیئات و محافل مذهبی است، تصریح کرد: حقیقتاً اگر انقلاب اسلامی نبود، مداحان و وعاظ و منبری ها و علما و مراجع ، این ارج و قرب کنونی را نداشتند.
کد خبر: ۸۸۱۹۹۸۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی و حوزه، خواست دشمن است/ اگر انقلاب نبود مداحان و روحانیت ارج و قرب فعلی را نداشتند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، طی سخنانی در آیین نکوداشت شاعران و مداحان انقلابی که به همت سازمان بسیج مداحان استان قم در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر این که بنابر فرمایش امام علی (ع) باید بکوشیم که بعد از مرگ نام و یاد نیکو از ما باقی بماند، اظهار داشت: در حدیث داریم که در مورد مرگ سه چیز برای انسان مخفی است که شامل زمین و زمان و زمینه می شود؛ یعنی این که اولاً نمی دانیم در چه سرزمین و نقطه ای می میریم ، ثانیاً زمان آن را نمی دانیم و ثالثاً این که زمینه و علت مرگ ما مشخص نیست که بر اثر بیماری خواهد بود یا تصادف و یا علت های دیگر.

وی افزود: از این رو از ما نخواسته اند که در این سه عرصه فکر کنیم اما آن چه از ما خواسته شده همانی است که حضرت ابراهیم(ع) خطاب به فرزندانش فرمود و آن هم این که مراقب باشیم مسلمان و مومن از دنیا برویم.

انقلابی بودن مداحان و شعرا و منبری ها یک ضرورت است
این سخنران و خطیب  همچنین با بیان این که امروزه انقلابی بودن مداح و منبری و شاعر اهل بیت(ع) یک ضرورت به شمار می رود، گفت: ما دین سکولار و هیئت سکولار نداریم و این را هم باید بدانیم که دین و هیئت سکولار خواسته دشمن است که این مساله اصلاً با سیره و مرام امام حسین(ع) و محبان ایشان جور در نمی آید.

وی اضافه کرد: دشمنان با این که ما صرفاً یا حسین بگوییم و عزاداری کنیم اما کاری به مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نداشته و از رهبری و نظام دفاع نکنیم، ندارند ، کما این که در خود اروپا دسته جات و هیئات بزرگی به عزاداری در مناسبت ها می پردازند اما شیعیان در آن ها حق ندارند از نظام و ولایت فقیه و اسلام سیاسی و ... حرفی به میان بیاورند.

برخی از خط قرمزهای عزاداری و سخنرانی مذهبی در اروپا
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: بنده دهه آخر صفر امسال در هامبورگ بودم که آن جا به بنده اعلام کردند که خط قرمز در اینجا سخن گفتن علیه همجنس بازی، ارتداد و نیز دفاع از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و بدگویی از آل سعود و آل خلیفه و غیره است، به طوری که طرفی که آن جا بود به ما می گفت بر اساس قوانین اینجا حتی حق ندارید اسمی از مقام معظم رهبری بیاورید و باید به جایش بگویید مرجعیت عامه؛ خُب مشخص است که چنین هیئت و عزاداری لطمه ای به دشمن نمی زند.

باید باور به سیاسی بودن دین داشته باشیم
وی با هشدار نسبت به این که متاسفانه برخی به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی هستند، تصریح کرد: اولین شاخصه مهم انقلابی بودن چه برای مداحان و شاعران اهل بیت(ع) و چه برای مسئولان و سایر اقشار مردم این است که باور به سیاسی بودن دین داشته باشیم و متاسفانه برخی این باور را ندارند، در حالی که همین فرمایش امیرالمومنین علی (ع) برای ما کفایت می کند که "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا"
وی افزود: آیا واقعاً امروز ظالم و ستمگر غیر از آمریکا و کشورهای مستکبر غربی و صهیونیست ها وآل سعود و ... هستند و آیا مظلومان عالم غیر از مردم عراق و سوریه و یمن و بحرین و فلسطین و ... می باشند؟!

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: از نگاه امام راحل هر کسی که دین را از سیاست جدا بداند، جاهل است و امروز دشمنان می خواهند با ترویج سکولاریسم اهداف خود را در قبال جامعه اسلامی ما دنبال کنند.

تفکیک شاعر آیینی و شاعر انقلابی، اشتباه و خطرناک است
وی گفت: از این منظر تفکیک شاعر آیینی و شاعر انقلابی کاملاً اشتباه و حرکتی خطرناک است کما این که مقام معظم رهبری در همین قم فرمودند که ما آخوند حکومتی و غیرحکومتی نداریم و این تقسیم بندی ها غلط و کار دشمن است.

وی با بیان این که متاسفانه در حوزه و هیئات مذهبی عده ای به دنبال سکولاریسم و تروج آن در بین حوزویان و هیئتی ها هستند، افزود: واقعاً اگر درست فکر کنیم متوجه می شویم که اگر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نبود ، مداحان و سخنرانان و علما و مراجع و منبری ها ، این همه میدان آماده و ارج و قرب را نداشتند ، بنابر این نباید طوری حرف بزنیم و عمل کنیم که تفکر و روحیه انقلابی کمرنگ شود.

تعبد و معنویت؛ لازمه انقلابی بودن
این محقق حوزوی همچنین تعبدشرعی و معنویت افزایی را شاخصه مهم دیگر انقلابی بودن برشمرد و گفت: در کنار این مساله نباید از اصل استقامت و پایداری در راه انقلاب و دفاع از ارزش های اسلام عزیز و مکتب اهل بیت(ع) غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: باید ارزش و اهمیت و اثرگذاری این انقلاب اسلامی برای نسل جوان بیان شود و بگوییم که ما همه سر سفره انقلاب نشسته ایم و از برکات آن بهره مند هستیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: به خصوص آموزش و پرورش باید این ها را در سطح مدارس بگوید چرا که اگر کم توجهی و بی توجهی کنیم خطر گسست نسلی در کشور ما بسیار جدی است و دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است.

تبعیت از ولایت فقیه؛ مهم ترین اصل انقلابی بودن
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین با تاکید بر لزوم تبعیت از ولی فقیه به عنوان شاخص مهم انقلابی بودن گفت: متاسفانه عده ای ولایت بر فقیه دارند و جلو می اُفتند و حال آن که در زمانه غیبت امام معصوم ، نزدیک ترین فرد به ایشان ، فقیه است و نباید از ایشان جلو اُفتاد یا عقب ماند بلکه باید رهروی او بود.

وی افزود: متاسفانه عده ای امروز برای سست کردن رهبری و جایگاه ایشان کار می کنند و با شبهات بی مبنا و فعالیت در فضای مجازی و تخریب مستقیم و غیر مستقیم ولی فقیه ، جاده صاف کن دشمن شده اند.

این استاد  دانشگاه بیان داشت: حقیقتاً ما باید قدردان وجود نعمت رهبری حکیم، آگاه و بصیر باشیم که در تحولات گوناگون درایت و قدرت مدیریت بالای خویش را نشان داده اند.

وی با بیان این که دشمن ستیزی و استکبارستیزی شاخصه مهم دیگر در بحث انقلابی بودن است، گفت: این مساله زمان و مکان هم نمی شناسد به این معنا که در هر زمان و مکانی یک فرد انقلابی باید دشمن شناس و دشمن ستیز باشد.

مداحان بدون ورود به مصادیق، زمینه انتخابات باشکوه را فراهم کنند
وی افزود: به خصوص در حال حاضر که در آستانه انتخابات قرار داریم باید خطوط دوست و دشمن را به مردم و جوانان بگوییم و البته به نظر من مداحان نباید در انتخابات له یا علیه کاندیدایی وارد صحنه بشوند چرا که ما کاری به نتیجه و اشخاص که چه کسی انتخاب شود نداریم، بلکه آن چه مهم است این که کاری کنیم انتخاباتی خوب و پرشور در کشور برگزار شود که هدف مقام معظم رهبری نیز همین است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: از سویی ما نباید از قاعده مهم قرآنی رحماء بینهم غافل شویم و این نکته مهمی است که انقلابی ها فارغ از سلیقه و گروه سیاسی با هم باشند و مثل قضایای اخیر در کشور یک فضای همدلی ایجاد شود که همه جریانات انقلاب با هم در صحنه باشند و طوری نباشد که ما خودی ها را طرد کنیم.

جذب حداکثری سیره مقام معظم رهبری است
وی افزود: در فتنه سال 88 نیز دیدید که مقام معظم رهبری تا حد امکان به دنبال جذب حداکثری بود اما فتنه گران نخواستند و طور دیگری رفتار کردند و گرنه سیره حضرت آقا، جذب حداکثری و دفع حداقلی است و ما هم باید به تبعیت از ایشان از سیاه نمایی و طرد نیروهای انقلابی بپرهیزیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در خاتمه گفت: نکته حایز اهمیت دیگر رعایت اصل اعتدال به معنای قرآنی و دینی آن است چه آن که ما از تندروی و کندروی ضربه ها خورده ایم؛ آنچه مهم است این که همه در تبعیت از مقام معظم رهبری از افراط و تفریط بپرهیزیم و به اعتدال به معنای قرآنی آن تکیه کنیم.
ارسال نظرات