مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

لزوم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه های تولید

با توجه به کمبود منابع آبی معرفی ارقام گندم با نیاز آبی پایین و مقاومت بالا در برابر خشکی به گندم کاران استان در دستور قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۵۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال جاری بالغ بر 280 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به گندم دیم و 19 هزار هکتار به گندم آبی اختصاص پیدا کرد به طوری مجموع سطح زیر کشت گندم امسال در استان به 300 هزار هکتار رسید.

حسین عامری آذر2، سرداری و هما را از جمله ارقام گندم دیم و پیشگام، الوند، زارع، اروم و میهن را نیز از ارقام گندم آبی در استان زنجان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی معرفی ارقام گندم با نیاز آبی پایین و مقاومت بالا در برابر خشکی به گندم کاران استان در دستور قرار دارد.

وی افزود: همچنین رقم «شهریار» نیز به دلیل نیاز آبی بالا هم اکنون از چرخه کشت گندم آبی در استان حذف شده و رقم «پیشگام» جایگزین آن شده است.

عامری عنوان کرد: در معرفی ارقام جدید گندم به کشاورزان، علاوه بر پایین بودن نیاز آبی و مقاومت در برابر خشکی، ویژگی هایی دیگری همچون سازگاری با اقلیم استان و عملکرد بالا نیز مد نظر قرار می گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عمده درخواست گندم کاران استان را اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با نرخ افزایش هزینه های تولید دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله برداشت محصول استراتژیک گندم در این استان از هفته اول تیر ماه آغاز می شود.

ارسال نظرات