فتحیان در نشست خبری «به جایم زیارت کن»خبر داد
مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در نشست خبری گفت: اعزام بیماران صعب‌العلاج و سرطانی به عتبات عالیات برای نخستین بار در کشور شروع شده و زمان اعزام این افراد روز جمعه همزمان با 22 بهمن خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

اعزام 60 بیمار سرطانی به عتبات عالیات برای نخستین بار در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، نشست خبری " به جایم زیارت کن" در آستانه اعزام 60مددجوی سرطانی و صعب العلاج صبح امروز با حضور مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا و جمعی از اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی شهید همت برگزار شد.

سردار نصر الله فتحیان مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در این نشست خبری با سلام و درود بر روح مطهر امام راحل و شهدای گرانقدر اظهار داشت: از اینکه در دهه فجر و در 18 بهمن ماه توفیق دیدار جمعی از اصحاب رسانه را داریم بسیار خوشحال هستیم.

وی افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا از سال 81 که مقام معظم رهبری آن را سال خدمتگزاری تعیین فرمودند به همت هیئت حضرت فاطمه الزهرا (س) شروع شد و آغاز کار این موسسه از همان سال کلید خورد.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا خاطر نشان کرد: امروز همان کسانی این موسسه را اداره می کنند که در سخت ترین شرایط در دوران دفاع مقدس بیمارستان های صحرایی را تجهیز و اداره می کردند. در دوران جنگ تحمیلی در زیر آتش به رزمندگان اسلام در بیمارستان های صحرایی رسیدگی می شد و در حال حاضر نیز هدف ما از این موسسه رسیدگی به بیماران سرطانی صعب العلاج در حد توان است.

فتحیان گفت: وقتی بیمارستان های صحرایی توسط دشمن بمباران می شدند تمام آلودگی ها به درون بیمارستان منتقل می شد اما رزمندگان اسلام این آلودگی ها را ظرف کمتر از 48ساعت برطرف می کردند. امدادگران عاشورا همان کسانی هستند که در آن دوران هم خدمت رسانی می کردند.

وی در نشست خبری «به جایم زیارت کن» بیان داشت: سخت ترین نوع بیماری ها بیماری صعب العلاج و سرطان است که هزینه بالا و سنگینی دارد. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی سالانه 13 میلیون نفر در دنیا به سرطان مبتلا می شوند و سهم ایران از این آمار 90 تا 100هزار نفر است.اگر بخواهیم سهم خود را اعلام کنیم باید بالای 140 هزار نفر بیمار باشند اما میزان ابتلا به بیماری سرطان در کشور ما از فراوانی کمتر و البته با شتاب بیشتری در حال حرکت است.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت 10 درصد از این بیماران به دلیل هزینه سنگین بیماری، عدم پوشش بیمه ها و مشکلات نظام سلامت به زیر خط فقر می روند و مجبور هستند برای درمان خود تمام زندگی شان را بفروشند.

سردار فتحیان عنوان کرد: بر همین اساس هیئت امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا تصمیم گرفته برای این 10درصد از بیماران زیر خط فقر هزینه بیمارستان، شیمی درمانی و دارو را با ارتباط گرفتن از پزشکان خیر و دیگر خیرین پرداخت کند.

وی ابراز داشت: ما برنامه 5 ساله ای را تا پایان سال گذشته پشت سر گذاشتیم و تا حدود 15هزار بیمارستان را مورد حمایت قرار می دهیم و در این 5 سال حدود 25 هزار بیمار سرطانی را در سراسر کشور مورد حمایت دارویی و درمانی قرار دادیم. برای همین منظور 50میلیارد تومان از خیرین محترم جذب منابع کردیم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا مطرح کرد: تا پایان برنامه 5ساله این موسسه 8هزار و 800نفر خیر را جذب کردیم این خیرین از اقشار مختلف همچون دانش آموزان، خانواده ها، پزشکان، داروخانه ها، مراکز آزمایشگاهی خدمات پاراکلینیکی و 30 بیمارستان خصوصی و صندوق های خیریه هستند.

سردار فتحیان بیان کرد: تعدادی از هنرمندان نیز عضو این خیریه هستند و همچنین تفاهم نامه ای را با فوتبالیست ها نوشته ایم که آنها نیز در این کار خیر شرکت داشته باشند.از بین 8 هزار و 800 نفر، 1200 نفر پزشک و 2 هزار نفر پرستار و بقیه از گروه های دیگر همچون هنرمندان و ورزشکاران هستند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اظهار داشت: البته جذب حمایت شخصیت‌های اجتماعی کار جدیدی نیست بلکه در دنیا هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما سازمان مردم نهاد ملی هستیم که با مجوز وزارت کشور کار می کنیم، گفت: موسسات ما در 25 شعبه در استانها فعالیت می کنند، امیدواریم که در برنامه 5 ساله دوم افراد بیشتری را برای کمک به این بیماران جذب کنیم.

فتحیان بیان کرد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا تحت پرچم حضرت فاطمه الزهرا(س) قرار دارد، به همان نگاه که در دوران دفاع مقدس کار می‌کردیم تلاش داریم به وظیفه انسانی خود در این خصوص عمل کنیم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اظهار داشت: ایرانی‌ها به مهربانی مشهورند و ما این را از اسلام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب آموختیم، بنابراین تلاش می‌کنیم با حمایت مردمی از در درد ها و غصه های این بیماران کم کنیم.

وی گفت: اعزام بیماران صعب‌العلاج و سرطانی به عتبات عالیات برای نخستین بار در کشور شروع شده که تعدادی از مددجویان با هزینه امدادگران عاشورا برای زیارت اعزام می شوند، زمان اعزام این افراد روز جمعه همزمان با 22 بهمن خواهد بود.

فتحیان تصریح کرد: با هر بیمار سرطانی یک همراه از خانواده و تیم پزشکی آنها حضور خواهند داشت، این سفر یک هفته طول خواهد کشید، موسسه خیریه امدادگران عاشورا این کار را در راستای توسل به اهل‌بیت(ع) و افزایش معنویت بیماران مورد هدف خود قرار داده است.


ارسال نظرات