دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

کنترل شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بدون حضور و مشارکت مردم اتفاق نمی افتد

اقدامات انجام شده در راستای کنترل شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر که با استفاده از کمک های دولتی صورت گرفته، بدون حضور و مشارکت مردم اتفاق نمی افتد.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۹۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سمن‌ها،با تاکید بر اهمیت ایجاد اتحاد و همدلی در میان خیرین و فعالین عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، تشکیل مجمع خیرین حمایت کننده از آسیب دیدگان اعتیاد را ضروری دانست و گفت: در این زمینه امکان انجام فعالیت های فراوانی وجود دارد که باید از حمایت های مادی و معنوی همه اقشار جامعه از جمله کار آفرینان، صنعت گران و مردم استفاده کرد.

تقی نصیری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه های پنج گانه مقابله، حقوقی، درمان و کاهش آسیب، فرهنگی-پیشگیری و مشارکت های مردمی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، افزود: اقدامات انجام شده در راستای کنترل شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر که با استفاده از کمک های دولتی صورت گرفته، بدون حضور و مشارکت مردم اتفاق نمی افتد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت حوزه مشارکت های مردمی را حلقه مفقوده در همفکری و مبادله افکار دانست و تصریح کرد: استان در این زمینه از پتانسیل بالایی برخوردار است، اما آسیب های ناشی از استفاده از مواد مخدر به روشنی برای مردم تبیین نشده است.

نصیری ارائه نظرات و برنامه های اجرائی از سوی اعضای کمیته و خیرین را مهم تر از دریافت کمک‌های مادی دانست و گفت: با توجه به اینکه امروز اعتیاد در میان خانواده ها با جایگاه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و مادی مختلف رخنه کرده است، نیازمند ارائه آموزش‌های لازم در همه سنین و گروه‌های جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو پاک ترین استان های کشور در شیوع و استفاده از مواد مخدر است، خاطر نشان کرد: تشکیل نهادها و تشکل های مختلف مردمی در راستای سازماندهی پایگاه ها به منظور مراقبت‌های پیش از وقوع اعتیاد و واگذاری بخشی از اختیارات دولت در این زمینه موثر خواهد بود.

نصیری اضافه کرد: برون‌سپاری برخی از اقدامات و استفاده از ظرفیت های مردمی با تشکیل کمیته های خیرین، می تواند در افزایش احساس مسئولیت و مشارکت شهروندان در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد مثمر ثمر باشد‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار