امام جمعه موقت تهران در جمع نمازگزارن مسجد جامع عجب شیر با تبریک دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها یک انقلاب احساسی نبوده بلکه یک انقلاب کاملا معنوی، دینی، فرهنگی، عرفانی و بر اساس تکلیف دینی و شرعی بوده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۲۸۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام صدیقی انقلاب اسلامی ایران را نخستین انقلاب دنیا با محوریت ولی فقیه و حاکمیت عالم فقیه و مجتهد عالم، زاهد و عادل عنوان و حاکمیت ولی فقیه را رکن مشروعیت انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در نجات بشر، ادامه داد: سه اصل عالم عابد و زاهد، نثار خون رزمندگان در راه اسلام و حضور زنان با ایمان که با قربانی کردن فرزندان خود در راه اسلام ولایت نه تنها خم به ابرو نیاورده بلکه افتخار هم می کنند را از مولفه نجات بشریت از ظلمات و عبور از موانع عنوان کرد.

حجت الاسلام صدیقی مشروعیت انقلاب اسلامی و حاکمیت ولی فقه را الهی دانست و افزود: تبعیت از ولی فقیه همان اطاعت از رسول اکرم(ص) وائمه معصومین(ع) در زمان غیبت است و حمایت و گوش بر فرمان ولی فقیه بودن در راستای اطاعت از نبی مکرم اسلام امری لازم و واجب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد برتری انقلاب اسلامی ایران و مردم آن از صدر اسلام گفت: ملت ایران بیش از سی و هشت سال است که از نائب امام زمان(عج) پشتیبانی وحمایت می کنند.

حجت الاسلام صدیقی نقش مردم در عصر غیبت را همان نقش دوران حضور دانست و افزود: حکومت تنها از طریق نصب الهى تأمین مى‏شود و مردم وظیفه و تکلیف پذیرش ولایت و حکومت فقیه واجد شرایط را بر عهده دارند و اطاعت از آن بر اساس موازی دین مبین اسلام تکلیف شرعی و قانونی آحاد جامعه است.

وی با بیان إن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم تاکید کرد: بایداز حق تا آخرین قطره خونمان دفاع کنیم وامروز با یاری دین خدا در بسیاری از توطئه های انقلاب اسلامی قدرت خدا در قامت ملت تجلی پیدا کرد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها