استاندار لرستان

فقر مطالبه گری در لرستان/افزایش بودجه استان ها از اقدامات بزرگ مجلس دهم

استاندار لرستان با اشاره به فقط وجود فقر مطالبه گری در این استان گفت:افزایش بودجه استان ها به این معنی بوده که یکسری از اختیارات وزارتخانه ها گرفته شده و به استان ها داده شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۳۰۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه افزایش سهم بودجه استان ها از ۸ هزار میلیارد به ۲۶ هزار میلیارد تومان یکی از اقدامات بزرگ مجلس دهم است اظهار داشت: افزایش بودجه استان ها به این معنی بوده که یکسری از اختیارات وزارتخانه ها گرفته شده و به استان ها داده شده که این امر، اقدامی بی نظیر و نادر در مجلس یوده است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه میزان اختیارات استان ها بیشتر شود، روند توسعه در آن ها افزایش خواهد یافت، افزود: در حال حاضر سیستم به گونه ای است که مدیران دستگاه ها برای پیگیری نامه های ارسالی به وزارتخانه ها، خود نیز باید به پیوست این نامه ها به تهران مراجعه کنند درغیر اینصورت اقدامی برای رسیدگی به این نامه ها صورت نمی گیرد

استاندار لرستان تصریح کرد: افزایش سهم استان ها از بودجه کشور، نقطه عطفی در تاریخ مجلس شورای اسلامی بوده که امیدواریم این مصوبه در صحن مجلس رای آورده و با مشکلی مواجه نشود.

بازوند با بیان اینکه باید اعتراف کنیم ما در لرستان گرفتار فقر مطالبه گری هستیم، عنوان داشت: ما آنطور که باید به دنبال گرفتن حق خود نرفته ایم و این امر موجب شده که برای استیفای حق خود در مرکز با نگاهی طلبکارانه و ترحم گونه به ما نگاه کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مطالبات استان باید جدی، فراگیر و توسعه گرا باشند، خاطرنشان کرد: درصورتی یک مدیر می تواند مطالبات به حقی مطرح کند که اطلاعات درستی در اختیار داشته باشد در غیراین صورت نمی تواند مطالبه گر باشد.

استاندار لرستان  گفت : حدود ۳۴ درصد بودجه کشور از طریق چانه زنی، لابی گری و پیگیری محقق می شود،واگر مدیران نتوانند حق مردم استان را بگیرند فرصت سوزی کرده و فردای قیامت باید به مردم در این زمینه جواب بدهند.
اختصاص ۲۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای گاوداری نورآباد

بازوند  بر لزوم ارائه برنامه ای از سوی معاون امور اقتصادی استانداری مبنی بر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سال ۹۶ تاکید کرد وافزود : امسال از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی به استان داده شد بطوریکه از این محل ۱۹۶ میلیون دلار به «نیروگاه» خرم آباد اختصاص یافت
.
وی در پایان  با اشاره به اینکه مطابق مصوبه شورای اقتصاد، ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای نیروگاه خرم آباد در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین از محل صندوق توسعه ملی ۱۷٫۵ میلیون دلار برای سیمان سفید ازنا و ۳۲ میلون دلار برای داروسازی بایر افلاک در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار