مسئول حوزه نمابندگی ولی فقیه در سپاه لرستان:

امام راحل جایگاه واقعی زنان را به آنان بازگرداند

مسئول حوزه نمابندگی ولی فقیه در سپاه لرستان گفت: استفاده ابزاری از زنان را پایان داد و عزت و شخصیت را به آنها بازگرداند.
کد خبر: ۸۸۲۰۳۴۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،حجت الاسلام جلیلیان  ظهر امروز در همایش بزرگ "زن، انقلاب اسلامی، هویت بازیافته"  که در حسینه ثار الله خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: در قرآن کریم و سیره پیامبر اکر م (س)  می بینیم که در طول تاریخ اسلام مردان بزرگی بودند که در کنار آنها  زن های بزرگی  هم وجود داشته است و این مسئله بیان گر این است  که بانوان دارای  جایگاهی بلندی در طول تاریخ بودند و در قرآن کریم از این زنان بزرگ به نیکی یاد شده است.
وی افزود: در دوران پیامبر (ص) و امام علی(ع) که اوج مظلومیت ولایت بود  حضرت فاطمه زهرا(س) به تنهایی در مقابل همه ظالم ها می ایستد و تاریخ را اینگونه رقم می زند.
مسئول حوزه نمابندگی ولی فقیه در سپاه لرستان گفت:الگوهای زیادی در طول تاریخ داریم که همه اینها نشان دهنده حضور کارساز زنان در کنار مردان بزرگ است.
جلیلیان نقش زنان را در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود:بسیاری از بانوان ما قبل از پیروزی انقلاب شکنجه شدند و در زندان بودند و خانواده های آنها را اذیت می کردند اما این بانوان از مسیرامام خارج نمی شدند و حاضر شدند که در این راه به شهادت برسند.
وی گفت:زنان ما با عفت و حجاب و پاکدامنی و با چادر در صحنه های انقلاب حاضر شدند و حاضر بودند جان خود را از دست بدهند اما حجابشان حفظ شود.
مسئول حوزه نمابندگی ولی فقیه در سپاه لرستان با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب(س) افزود: زنان باید از حضرت زینب درس های بزرگی  از جمله عزتمندی، عزت بخشی به دیگران، ولایتمداری وبصیرت را یاد بگیرند چرا که الگوی زنان ما همین بانوی کربلا است و اگر زنان  در انقلاب اسلامی توانستند نقش بسزایی داشته باشند علت آن  الگوگیری از حضرت زینب کبری بود.
جلیلیان با بیان اینکه امام راحل مانند پیامبر اکرم(ص) جایگاه زنان را به آنان بازگرداند اظهارداشت: ایشان استفاده ابزاری از زنان را پایان داد و عزت و شخصیت را جایگزین آن کرد.

امام در مور زنان فرمودند که ما می خواهیم  شما در سایه عفت و حجاب عزتمند باشید، آیا شما عزت خود را نمی خواهید.

وی گفت: زنان ما در انقلاب اسلامی  نقش ایفا کردند و اگر بخواهند در آینده نیز در دفاع از دین و ارزشها نقشی داشته باشند الگویشان باید فاطمه زهرا و بانوی کربلا باشد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار