خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مهم ترین مساله کنونی جهان اسلام، بحث وحدت و تقریب است.
کد خبر: ۸۸۲۰۳۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
وحدت مهم ترین مساله جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه اظهار کرد: باید حرکت پژوهشگاه مطالعات تقریبی به سویی باشد که این پژوهشگاه مرجعیت علمی در زمینه علوم اسلامی پیدا کند. تدوین علوم دینی در هیچ جایی مثل شهر قم پیشرفت نداشته است.

وی ادامه داد: اولویت پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی باید این باشد که به یک نظر جامع، مشترک و مورد قبول همه امت اسلامی در همه عرصه‌های دینی برسیم و این نظر جامع را به خوبی به بقیه عرضه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اینکه مطیع خدا و رسول اکرم(ص) باشیم، دستور خداوند است، باید در مسیر زندگی خودمان تنها از خداوند و رسول او اطاعت کنیم و دشمن دشمنان آن‌ها باشیم.

آیت الله اراکی با اشاره به اهمیت بحث وحدت اظهار کرد: تقریب باید دغدغه‌ همه دستگاه‌های کشورمان باشد، مهم ترین مساله کنونی جهان اسلام، بحث وحدت و تقریب است.

وی ادامه داد: امروز صهیونیست‌ها به دنبال تشدید و بهره برداری از اختلافات بین مسلمانان هستند. در تاریخ هم شاهد بودیم که تنها بهره بردار از اختلافات میان مسلمانان، دشمنان بودند و باید در مطالعات تقریبی به این مساله توجه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در آینده نزدیک شاهد گرایش های زیادی به سوی مساله تقریب در جهان اسلام خواهیم بود، چون اکنون یک تنفر عمومی در میان امت اسلامی از وضعیت کنونی جهان اسلام در حال به وجود آمدن است.

آیت الله اراکی، علم اصول را در حوزه‌های علمیه مهم دانست و تصریح کرد: اصول قوی فقه شیعه، نقطه قوت ما در جهان اسلام است و حمله به اصول فقه در واقع حمله به کیان حوزه‌های علمیه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصول فقه است که به عرصه‌های دیگر علوم دینی همچون علم کلام و علم تفسیر قوت می‌بخشد.
ارسال نظرات