فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه گفت: بسیج می تواند نقش امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی ایفا کند.
کد خبر: ۸۸۲۰۳۹۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه امام علی(ع) روز گذشته با حضور مسئول امر به معروف و نهی از منکر ناحیه در ستاد حوزه برگزار شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام، در این جلسه ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر و یوم اللّه‏22 بهمن گفت: بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، سرآغاز حکومت اللّه‏ بر جهان و سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان است.

محمد دهقان هراتی افزود : پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دریچه‌ای روشن برای تحقق اهداف و آرمان‌های الهی ملت بزرگ ایران و به واقعیت پیوستن آرزوهای تمام آزاداندیشان و مجاهدین سراسر دنیا بود. دریچه ای که اثرات روح بخش شمیم اسلامی آن موج عظیم بیداری سایر ملل را در امروز و فردای رقم زده است .

وی اظهار داشت: بسیج می تواند نقش امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی ایفا کند. امر به معروف و نهی از منکر هم به معنای امر و نهی کردن نیست زیرا ممکن است در شرایط و فضای جامعه برداشتهای نادرستی از این مساله صورت گیرد و تصور شود که منظور از امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی کردن است، منظور از امر به معروف و نهی از منکر احیای معروف و سالم سازی جامعه از منکرات است، لذا بسیج باید این هدف را دنبال کند.

دهقان ادامه داد: ساختار بسیج باید کم آسیب تر و مردمی تر باشد و مرز بندی نداشته باشد زیرا در حالتی که مانند احزاب مرزبندی داشته باشد آسیب های بیشتری متوجه این نهاد خواهد شد. هر چه نوع عملکرد و رویکرد این ساختار منطبق با نیازهای جوامع مختلف باشد موفق تر و موثر تر خواهد بود.

فرمانده حوزه در پایان سخنان خود اشاره ای به آسیب های شناسایی شده توسط پایگاه کرد و از مسئول امر به معروف و نهی منکر ناحیه خواست تا پیگیری نماید.

در پایان نیز حاضرین پیرامون آسیب های مطرح شده توسط فرمانده حوزه بحث و تبادل نظر کردند.
ارسال نظرات