تا پایان دی ماه امسال 506 شرکت تجاری،تعاونی و موسسه در مراجع ثبت شرکت های تابعه ثبت اسناد کهکیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۱۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
مدیرکل ثبت اسناد استان با بیان اینکه این آمار نشان از رشد 3 درصدی ثبت شرکتها و موسسات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹4( تعداد 492 شرکت و موسسه بود) می دهد گفت:در این خصوص بیشترین آمار ثبت شرکت ها مربوط به شرکت های سهامی خاص است که تمامی این شرکتها به صورت مکانیزه ثبت شده اند.         
آقای محوری همچنین از کسب رتبه برتر اداره ثبت شرکت های استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان های کشور خبر داد و افزود: براساس سیاست های ابلاغی ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر عملیاتی کردن فرایندهای ارائه خدمت به صورت الکترونیکی و برون س‍‍پاری برخی از وظایف محوله،‍‍‍‍ اداره ثبت شرکت های استان در بین استان های کشور موفق به کسب رتبه برتر شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در مورد چگونگی ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری گفت: همه تقاضاهای مربوط به ثبت تأسیس و تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری از طریق درگاه الکترونیکی به آدرس http://sherkat.ssaa.ir پذیرفته می شود و متقاضیان ثبت تأسیس و تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود، در سامانه جامع ثبت شرکتها وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام کنند.
محوری افزود:پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی خواهد رسید و تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل رویت است.
وی ادامه داد: مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری پس از وصول ثبت تاسیس، نسبت به بررسی نام های پیشنهادی شخصیت حقوقی اقدام و نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش نام را به نحو الکترونیکی به متقاضی اعلام می کنند و در صورت تایید نام، متقاضی باید اصل مدارک و مستندات لازم را به همراه کد پیگیری از طریق پست به مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال کند.
ارسال نظرات