خبرهای داغ:
وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت بوده که با وجود اینکه مشکلات فراوانی وجود دارد اما با اجرای آن کمک خوبی به مردم شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۹۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در سفر خود به استان گلستان در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در همه نظرسنجی‌های بخش سلامت در رتبه نخست بوده است، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات که وجود دارد، جامعه پزشکی از هیچ تلاشی در راه ارائه خدمات درمانی به مردم کم نگذاشته‌اند و پزشکان با وجود این که از برخی مسائل گله‌مند هستند اما هیچ‌گاه برای مردم کم نمی‌گذارند.

وی ضمن تسلیت برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: وی بسیار بر روی رفاه اجتماعی و توجه به فقرا تاکید داشت و معتقد بود در مرحله نخست به علت مشکلات مختلف مانند طولانی شدن مذاکرات، قیمت نفت و پائین بودن درآمد دولت و غیره به این موضوعات توجه کمتری شد اما در دوره بعدی این مشکلات کمتر شده و به مسائل اساسی مردم مانند اشتغال و درآمد و غیره توجه بیشتری شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز در رابطه با ارزشمند دانستن اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: اجرای طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت بوده که با وجود اینکه مشکلات فراوانی وجود دارد اما با اجرای آن کمک خوبی به مردم شده است.

*خدمات ناباروری و دندانپزشکی به طرح تحول سلامت افزوده می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 2سال و نیم از آغاز طرح تحول سلامت می‌گذرد که شاهد تحولات خوبی در این بخش بودیم و رضایتمندی مردم تامین شد هر چند مطالبات از بیمه‌ها این شیرینی را به کام ما تلخ کرد.

وی افزود: سطح خدمت به مردم سرعت و کیفیت خوبی گرفت و خدمات ادامه دارد اما بقیه حلقه‌های زنجیره را در دولت بعد باید شاهد آن باشیم از جمله خدمات دندانپزشکی که از مطالبات اصلی مردم است و دیگری خدمات ناباروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هر چند در بخش ناباروری در بخش دولتی 85 درصد محقق شده اما امیدواریم در دولت بعد شاهد تحقق کامل این نیاز جامعه باشیم.

وی درباره تغییرات و تحولات در بخش زیرساخت‌های نظام سلامت هم گفت: بیش از 21 هزار تخت به بخش بیمارستانی افزوده شده که امروز  در بندرگز استان گلستان نیز شاهد بهره‌برداری خواهیم بود که با توجه به شرایط موجود بخش مهمی از آرزوها محقق شده اما برای ادامه مسیر نیاز به همکاری همه برای داشتن نظام سلامت متناسب با معیارهای انقلاب اسلامی داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی درباره مطالبات بخش بیمه‌ای این طرح هم گفت: مجلس 8 هزار میلیارد تومان مصوب کرد که تاکنون تنها 1250 میلیارد به ما پرداخت شده که امیدواریم در هفته‌های پایانی سال بیمه‌ها به وعده‌های خود عمل کنند.

*سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افتتاح شد

در ادامه این سفرسلف سرویس مرکز دانشجویی شهید محمدابراهیم کبیری با سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد این پروژه در مساحت یک هزار و 130 مترمربع بناگذاری شده که با احتساب یک هزار و 170 مترمربع متراژ قدیم، این سلف سرویس به حدود 2 هزار و 300 مترمربع ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس اداره امور رفاه و تغذیه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت پذیرش سلف سرویس دانشجویان این دانشگاه یک هزار و 200 نفر است.

موسی مهری در خصوص میزان سرمایه گذاری این پروژه بیان کرد: برای طبقه فوقانی سلف سرویس دانشگاه اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

*حدود ۱۱ میلیون حاشیه‎نشین داریم

وزیر بهداشت در آیین افتتاح متمرکز پروژه‎های بهداشتی و درمانی گلستان یکی از اتفاقاتی که در دولت تدبیر و امید رخ داد توجه به مسئولیت های حکومت است، از جمله وظایف حکومت در کنار داشتن امنیت ارتقای دانش، خدمات و فرهنگ است که باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات انتظار بیشتری در طول این 38 سال وجود دارد، تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که برخی از حاشیه‎نشینی‎ها را نداشته باشیم، در گذشته 70 درصد در روستاها بودند و 30 درصد در شهرها و امروز این عدد جابه جا شده است.

وزیر بهداشت گفت: امروز حدود 11 میلیون حاشیه‎نشین داریم که اگر به مسئولیت‎ها توجه بیشتری صورت گیرد برخی از این مشکلات را شاهد نخواهیم بود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:  امید است با همت مسئولان گلستان کمک کنیم تا بیمارستان یک هزار تختخوابی را در استان راه‎اندازی شود.

وزیر بهداشت افزود: برای ساخت مرکز جامع سرطان خیری وارد کار شده که نیاز است تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص اقداماتی را انجام دهد.

وی کشورداری را کاری سخت اعلام کرد و اظهارداشت: اعتراف می‎کنم کار اجرایی کار سختی است و آنچه که مردم را متقاعد می‎کند این است که احساس کنند مسئولان قبل از اینکه به منافع خود فکر کنند به آنان فکر می‎کنند مردم به آنها اعتماد می‎کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها