شهردار تبریز فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و ایرانی را علت عمده معضلات اجتماعی در جامعه کنونی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۲۰۵۵۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: امروزه با توجه به اینکه فضای مجازی با فضای واقعی چنان درهم پیچیده شده که تشخیص آن سخت است، گفت: برای مصون سازی از آسیب های این فضای مجازی باید سبک زندگی اسلامی و ایرانی را اعتلا بخشید.

وی توجه به برنامه های فرهنگی و تاثیرگذار در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را مهم ترین جریان سازی در حوزه فرهنگ دانست و بر ضرورت آن توسط متخصصان فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

نجفی بازگشت به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را در سایه پدیده های فراگیری چون ارتباطات اجتماعی، مطالعه و آگاهی داشتن و ... برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه امروزه اسراف، انزوا و ... در اثر تغییر فرهنگ و سبک زندگی در جامعه فراگیر شده اشت.

وی توجه مسئولان به حوزه های فرهنگی و اجتماعی جامعه را در کنار مسایل عمرانی مهم دانست و اظهار داشت: تقویت و ارتقای مهارت های اجتماعی در این حوزه باید محور برنامه های آموزشی در جامعه باشد.

شهردار تبریز برپایی نمایشگاه های مختلف در خصوص سبک زندگی اسلامی، افزایش خانه های سلامت و برنامه های رسانه ای و فرهنگی را از جمله اقداماتی خواند که می تواند در این حوزه موثر و راه گشا باشد.

ارسال نظرات