خبرهای داغ:
در گرامي داشت فجر انقلاب اسلامي

افتتاح طرح هاي عمراني و اقتصادي با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار سمنان در بخش بسطام

با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، طرح های عمرانی اقتصادی بخش بسطام شاهرود افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۶۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ، در گرامي داشت فجر انقلاب اسلامي، شش طرح عمراني و اقتصادي با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار سمنان، فرماندار شاهرود و بخشدار بسطام در بخش بسطام به بهره برداري رسيد.

براي اجراي اين طرح ها ، ۶ميلياردو۱۲۶ميليون و ۸۰۰ هزار تومان هزينه شده كه ۲ميلياردو۶۰۴ ميليون تومان آن تسهيلات بانكي بوده است.

طرح هايي كه در بخش بسطام به بهره برداري رسيد، شامل اجراي آسفالت روستاي خيج، يك گاوداري ۵۰ راسي شيري ، آبياري تحت فشار ، سردخانه ۳۰۰۰تني ، استخرپرورش ماهيان سرد آبي و ايستگاه توزيع برق شماره ۲ روستاي جيلان است.

 براي اجراي سامانه آبياري تحت فشار در روستاي گرجي بسطام كه از نوع باراني است ۴۰۸ميليون و ۸۰۰هزار تومان هزينه شده است كه ۲۰۴ميليون تومان آن كمك بلا عوض دولت است که با بهره برداري از اين طرح ۴۲ هكتار به آبياري نوين مجهز شد.

اهداف اجراي اين طرح ، افزايش راندمان آبياري ، توزيع يكنواخت آب در سطح زمين و درنتيجه استفاده بهينه از آب ، افزايش كيفيت و كميت محصولات و افزايش ميزان توليد به ازاي مقدار آب مصرف شده، كاهش چشمگير مصرف كود و سم ، كاهش قابل توجه رشد علوفه هرز و آفت ها، كاهش هزينه كارگري و جلو گيري از فرسايش خاك اعلام شده است.

طرح گاوداري شيري ۵۰ راسي روستاي مزج ديگر طرحي است كه با حضور معاون استاندار سمنان به بهره برداري رسيد که براي ساخت گاوداري شيري ۵۰ راسي يك ميلياردو ۴۸۰ ميليون تومان هزينه شده كه ۶۸۰ ميليون تومان آن تسهيلات بانكي بوده است.

براي ساخت سردخانه ۳۰۰۰تني بسطام هم كه از پيشرفته ترين فناوري هاي روز استفاده شده ، سه ميلياردو۷۰۰ميليون تومان هزينه شده كه يك ميلياردو ۷۰۰۰ميليون تومان آن تسهيلات بانكي است که اين سردخانه به تاسيسات و تجهيزات الكترونيك و باسكول سنگين نوين مجهز است و داراي ۱۰ سالن سردخانه اي به مساحت۳۰۰۰مترمربع است. سردخانه ۳۰۰۰تني بسطام كه ساخت آن از سال ۹۲آغاز شده، در زميني به مساحت هشت هزارو ۷۵۰۰ مترمربع واقع شده و سه هزارو ۶۹۳ مترمربع زير بنا دارد و با بهره برداري از آن براي ۱۷ نفر ايجاد اشتغال شده است.

بهره برداري از طرح پرورش ماهيان سردآبي هم روز دوشنبه در روستاي شرف آباد بسطام آغاز شد؛ اين طرح در زميني به مساحت پنج هزارو۸۰۰متر مربع اجرا شده و فضاي مسقف آن ۱۰۰مترمربع و غير مسقف نيز ۹۰۰متر مربع است و اشتغال آفريني اين طرح سه نفر است و ظرفيت توليد سالانه آن هم ۱۲تن ماهي سردآبي قزل آلا است؛ براي ساخت اين طرح ۲۰۰ميليون تومان هزينه شده كه ۲۰ ميليون تومان آن تسهيلات بانكي است.

ايستگاه توزيع برق شماره ۲ روستاي جيلان ديگر طرح عمراني است؛ هدف از راه اندازي اين ايستگاه كه براي ساختش ۲۳ميليون تومان هزينه شده ، ايجاد ظرفيت براي متقاضيان جديد انشعاب برق ، كاهش تلفات و افزايش قابليت اطمينان شبكه اعلام شده است.اطلاعات فني اين طرح ، احداث يك دستگاه پست هوايي به طرفيت ۵۰كيلوولت آمپر ، اصلاح ، بهينه سازي و احداث ۲۶۰مترشبكه فشار ضعيف هوايي و احداث ۳۴متر شبكه فشار ضعيف زميني اعلام شده است.

بهره برداري از آسفالت روستاي خيج بسطام هم آغاز شد، براي اين طرح كه عمليات اجرايي آن از سال ۸۸ آغاز شده، تا پايان سال گذشته۳۱۵ميليون تومان هزينه شده است و در اجراي اين طرح ، ۶۸۶ تن قير استفاده شده و ۳۵هزارو۹۸۱ مترمربع آسفالت و زيرسازي هم انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها