پرونده مسکن مهر زنجان به عنوان اولین استان در کشور تا پایان سالجاری بسته شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۰۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهن زنجان- تهران، گفت: تاکنون از مجموع 32 هزار واحد مسکن مهر تعریف شده در استان، بیش از 29 هزار و 700 واحد به متقاضیان تحویل داده شده، 1041 واحد افتتاح شده و بیش از 1200 واحد نیز تا پایان سالجاری تکمیل و واگذار خواهد شد تا بدین ترتیب، پرونده مسکن مهر زنجان به عنوان اولین استان در کشور بسته شود.

کلیم اله وثوقی به ظرفیت راه های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان، 200 کیلومتر آزادراه، 110 کیلومتر بزرگراه، 320 کیلومتر راه اصلی و 1020 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ارزش ریالی این محورها بیش از 70 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه البته کاستی هایی در زمینه توسعه بزرگراه ها در سطح استان نسبت به سایر استان‌ها وجود دارد، یادآور شد: هم اکنون در استان، پروژه هایی به منظور توسعه شبکه بزرگراهی به طول 360 کیلومتر و همچنین 200 کیلومتر راه اصلی و فرعی در قالب 6 محور برای ارتباط با 6 استان همجوار تعریف شده است.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث بناهای تجاری، اداری و پارکینگ در محور داوودقلی-دلجویی زنجان در زیربنایی به مساحت بیش از 94 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 150 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: در حدود 11 هزار و 900 مترمربع از این طرح به احداث بناهای تجاری، بیش از 49 هزار و 68 متر مربع برای احداث مجموعه های اداری و خدماتی و حدود 33 هزار و 700 مترمربع نیز به ساخت پارکینگ اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به احداث پروژه 235 تختخوابی بیمارستان شهرستان ابهر، گفت: تاکنون برای احداث این بیمارستان، 45 میلیارد تومان هزینه شده و این طرح، بیش از 90 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

ارسال نظرات