معاون وزیر راه و شهرسازی:

خط دوم راه آهن زنجان –تهران سال آینده به بهره برداری خواهد رسید

خط دوم راه آهن زنجان –تهران سال آینده به بهره برداری خواهد رسید تا تردد مسافرین در این محور در کوتاهترین زمان انجام شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۰۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهن زنجان-تهران که در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان برگزار شد، با بیان اینکه گسترش حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه، در دستور کار دولت قرار دارد گفت: چنانچه این طرح از سوی شورای نگهبان تصویب شده و به قانون تبدیل شود، شاهد توسعه روز افزون صنعت حمل و نقل ریلی کشور خواهیم بود.

سعید محمدزاده توسعه حمل و نقل حومه ای و جابجایی مسافر، در بخش ریلی را از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: دولت تدبیر و امید، دو خطه و چهارخطه کردن مسیرهایی که به کلان شهرها منتهی می شود را با جدیت دنبال می کند. در همین راستا تا پایان سال جاری این خطوط در تهران و شهرهای پرجمعیت به بهره برداری خواهد رسید، تا راه آهن بتواند محوری برای خدمت شهر و شهروندان باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر توجه به کیفیت خدمات ارائه شده در قطار‌ها و بهبود خدمات‌دهی در ایستگاه‌های قطارتدوین برنامه‌هایی به منظور ارتقا ایستگاه‌های فعلی به ایستگاه TODضروریست به طوری که در صورت تحق این امر می توان به بهبود وضعیت ایستگاه‌های فعلی خوش بین بود. در همین راستا بنا به دستور وزیر مقرر گردید که ایستگاه راه آهن زنجان به ایستگاه TOD تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیز و توسعه ناوگان شهری برای سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: طی بازدیدی که از شرکت ایریکو بعمل آمد، ریل باس هایی برای توسعه خطوط حومه ای در نظر گرفته شد که تا پایان سال 96 ، 18ست از این ریل باس ها به ناوگان حمل و نقل کشور تحویل داده خواهد شد.

محمد‌زاده خاطر نشان ساخت: خط دوم راه آهن زنجان –تهران سال آینده به بهره برداری خواهد رسید تا تردد مسافرین در این محور در کوتاهترین زمان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، یکی دیگر از اقدامات اساسی دولت را قطعه بندی خطوط دو خطه راه آهن دانست و افزود: با قطعه بندی این خطوط ما می توانیم اعزام قطارها را در فواصل زمانی کوتاه انجام دهیم.

ارسال نظرات