خبرهای داغ:
دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در یک سال حدود 5 هزار نفر اصفهانی به سرطان مبتلا می‌شوند، گفت: از هر هزار نفر اصفهانی در یک سال، یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۲۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،مریم طباطباییان  در خصوص آخرین وضعیت آماری سرطان‌های موجود در استان اصفهان اظهار کرد: در دو هفته گذشته برنامه‌ای برای ریز فاکتورهای محیطی سرطان مانند آلودگی هوا، امواج رادیواکتیو و غیره برگزار شد.

*سرطان در بین آقایان شایع‌تر از خانم‌ها است

وی با بیان اینکه سرطان‌ها به سن‌های پائین‌تر شیوع پیدا نکرده است، افزود: سرطان‌های شایع در بین آقایان شامل سرطان‌های معده، روده، پوست، مثانه و پروستات است، هم‌چنین سرطان‌های پوست، پستان، روده بزرگ و معده در خانم‌ها بیشتر است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان بروز سرطان در چند ساله اخیر افزایش داشته است، تصریح کرد: همان‌طور که در سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌شد، روند رشد سرطان روندی افزایشی با حرکت متوسط است.

وی تأکید کرد: نیازمند هستیم تا با رعایت موارد پیشگیری از سرطان و کنترل ریز فاکتورها بتوانیم حداقل آمار و روند افزایشی سرطان را برای 10 سال آینده به یک روند ثابت تبدیل کنیم.

*استان اصفهان در صدر رتبه سرطان پستان در کشور

طباطباییان ادامه داد: آمار سرطان در استان اصفهان بستگی به سرطان‌های متفاوت دارد و به طور مثال این استان در آمار سرطان‌های پستان رتبه اول را در کشور داراست اما در آمار سرطان مری در استان اصفهان مانند سرطان پستان نیست.

وی با بیان اینکه سرطان‌های پستان و تیروئید در استان اصفهان بیشتر از دیگر استان‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: همواره در همه جای جهان و هم در کشور ایران سرطان در بین آقایان بیشتر وجود دارد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به سرطان معده اشاره کرد.

*دخانیات اولین عامل ایجاد کنند سرطان

دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: دخانیات به عنوان اولین عامل ایجادکننده سرطان است، هم‌چنین آلودگی و عوامل محیطی سرطان را تشدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه چاقی، کمبود تحرک بدنی و تغذیه نامناسب از علل اصلی بروز سرطان در افراد است، گفت: این موارد قابل کنترل هستند و در صورت احتیاط این موارد، احتمال به وجود آمدن سرطان در افراد بسیار کاهش می‌یابد.

طباطباییان در رابطه وضعیت سرطان در استان اصفهان، عنوان کرد: در زمینه سرطان، استان اصفهان در وضعیت بحران قرار ندارد و فقط یک افزایش پیش‌بینی شده میزان موارد سرطان را خواهیم داشت و نیاز به هشدار نیست اما نیاز به آماده‌سازی سیستم‌ها برای دریافت این تعداد سرطان و مهیا کردن شرایط تشخیصی و درمانی مناسب خواهیم بود.

* سالیانه از هر هزار اصفهانی یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود

وی اظهار کرد: بروز سرطان در استان اصفهان یک در هزار در یک سال است و عبارت دیگر می‌توان گفت که از هر هزار نفر اصفهانی در یک سال، یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به این‌که در استان اصفهان حدود 5 میلیون نفر زندگی می‌کنند، در یک سال از این تعداد 5 هزار نفر دچار سرطان می‌شوند که یک آمار طبیعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها