خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه جهانی جایگاه حاکمیتی ایران را در معادلات جهانی به رسمیت می‌شناسد، گفت: این جایگاه که بر خلاف خواسته و اراده نظام سلطه است بر دشمنان اثبات شده و رد پای آن را می‌توان در تحولات یمن، بحرین، عراق و سوریه به وضوح مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۴۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌ احمد سالک عصر امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در سه موضوع علل پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت کنونی کشور در منطقه و جهان و همچنین چگونگی وضعیت آینده کشور به سخنرانی پرداخت.

وی اظهار داشت: برای بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی مطالعه در خصوص صد و پنجاه سال قبل از پیروزی انقلاب امری ضروری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطالعه در خصوص جریان مشروطیت و حرکت و قیام مرحوم آیت‌الله نوری در مقابل دشمن خبیثی مانند انگلیس، همچنین مطالعه در خصوص ملی شدن صنعت نفت و شناخت مرحوم آیت‌الله کاشانی و مصدق و جریان نفوذی که باعث اختلاف این دو شخصیت شد را در درک علل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مؤثر خواند و افزود: در این بین شناخت جمال‌الدین اسدآبادی و تلاش بی وقفه وی در تبلیغ معارف اسلام در کشورهای مختلف نیز اهمیت زیادی دارد.

سالک با اشاره به رحلت مرحوم آیت‌الله بروجردی در سال 40 گفت: در آن زمان بین مراجع قم، مشهد و اصفهان شخصیتی که بیشترین شاگرد را تربیت کرد حضرت امام خمینی(ره) بودند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات تعداد 400 نفر از شاگردان امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات آن روزها مطرح شده بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نخستین مبارزه رسمی خود را در سال 38 در کتابخانه یزد با مکتوب کردن مطالب اعتراض‌آمیزی علیه نظام حاکم آغاز کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امام خمینی (ره) مبارزات خود را در دو محور معرفی اسلام ناب بدون پیرایه و خرافه و افشاگری نسبت به جنایات حکومت وابسته به آمریکا در ایران ادامه داد و باعث حرکت عموم ملت ایران بر اساس این دو محور و با رویکرد مذهبی و اسلامی شد.

سالک در ادامه تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی توسط نظام حاکم را آغاز شمارش معکوس پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی حکومت شاهنشاهی در ایران قلمداد کرد و گفت: این سیاست به وضوح نشان از عدم اعتقاد دینی و مذهبی حکومت سلطنتی داشت و نشان می‌داد که شاه و درباریان هیچ اعتقادی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و قرآن کریم ندارند.

وی تصریح کرد: اقدامات ریاکارانه و عوام‌فریبانه شاه برای از بین بردن این ذهنیت مانند چاپ قرآن کریم و ارسال به نقاط مختلف کشور با تشریفات هم در تغییر باور مردم هیچ نقشی نداشت و ملت بصیر ایران به خوبی از ضدیت شاه و اطرافیانش با اصل اسلام مطلع بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه روحانیت را پیشکسوت حرکت انقلابی مردم عنوان کرد و اذعان داشت: پس از سپری شدن سال‌های تبعید حضرت امام خمینی(ره) بعد از قیام خونین سال 42، ایشان با استقبال بی‌نظیر ملت به ایران بازگشتند و با سخنرانی قاطع خود در بهشت زهرا(س) نقشه‌های شاهپور بختیار را نقش بر آب کردند.

سالک در ادامه زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و بیان داشت: نخستین عامل ارتقای سطح بصیرت مردم با راهنمایی‌ها و هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) بود که در طول سال‌های متمادی با انتشار اعلامیه‌های ایشان در روزهای تبعید در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی دومین عامل پیروزی انقلاب را اعتماد مردم و مسؤولان به حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و ابراز داشت: این اعتماد که نقشی اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت حاصل سال‌ها تلاش، مبارزه و هدایتگری‌های امام خمینی(ره) در طول سال‌های تبعید بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سومین عامل پیروزی انقلاب را وجود شخصیت‌هایی مانند شهید صدوقی، شهید قاضی طباطبائی و . . . و شهدای مبارز گران‌قدر انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام خمینی(ره) دانست و مطرح کرد: این شخصیت‌ها نقش بسیار مؤثری در تبیین اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) بین آحاد ملت ایران ایفا می‌کردند.

سالک چهارمین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را در جامه عمل پوشاندن به حدیث معروف پیامبر اکرم(ص) که می‌گوید «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» توسط حضرت امام خمینی(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: این انقلاب که با جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب و تحت رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به دست آمده اکنون امانتی است که حفظ و حراست از آن و رساندن این امانت به دست آیندگان وظیفه‌ای است که بر دوش همه‌ ماست.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، به تشریح وضعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان پرداخت و گفت: هم اکنون اسلام با سرعت در حال پیشرفت در کشورهای مختلف دنیاست و مرزهای جغرافیایی و فکری بشریت را درنوردیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه هم اکنون قرآن کریم به 200 زبان ترجمه شده است گفت: استقرار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوعی بسیار مهم است.

سالک با بیان اینکه، نظام سلطه جهانی جایگاه حاکمیتی ایران را در معادلات جهانی به رسمیت می‌شناسد گفت: این جایگاه که بر خلاف خواسته و اراده نظام سلطه جهانی است بر دشمنان ما اثبات شده است و رد پای آن را می‌توان در تحولات یمن، بحرین، عراق و سوریه به وضوح مشاهده کرد.

وی در ادامه قدرت بازدارندگی ایران را که به واسطه اقتدار نیروهای مسلح به دست آمده است را در تثبیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: این اقتدار با تلاش شهدای گران‌قدری مانند شهید ستاری‌ها، شهید صیاد شیرازی‌ها، شهید تهرانی مقدم‌ها و همه دلسوزان نظام اسلامی و دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رشد علمی کشور را نیز با توجه به شرایط تحریم، بسیار ستودنی خواند و گفت: رشد علمی کشور نیز با وجود شرایط تحریم، نقش بسزایی در تقویت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان ایفا کرده است.

سالک در ادامه حفظ دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت تحقق آرمان‌های این نظام الهی را وظیفه‌ امروز همه‌ مردم متدین و انقلابی عنوان کرد و گفت: این امانت الهی باید حفظ و به آیندگان سپرده شود.

وی رمز پیروزی و پیشرفت انقلاب را در سه محور ولایت فقیه، قرآن و عترت و مردم عنوان کرد و گفت: باید با حفظ این ارزش‌ها، وظیفه خود در حفظ و حراست از این امانت الهی را به نحو احسن انجام تا در پیشگاه خداوند متعال روسفید و آبرومند باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها