یکی از اثرات جانبی بد استفاده از کارت‌های دارای تراشه برای خریدهای آنلاین، ابداع روش‌های جدید کلاهبرداری در دنیای مجازی به منظور خالی کردن این کارت‌ها است.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۰۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  هکرها تلاش برای کلاهبرداری در زمان خریدهای آنلاین از سایت های مختلف را کاهش داده اند و در عوض به کلاهبرداری های پیچیده تری در حین تکمیل فرایند خرید الکترونیک روی آورده اند.

با توجه به اینکه کارت های اعتباری دارای تراشه و مناسب برای پرداخت هزینه خرید به سادگی قابل هک شدن نیستند، دزدان فضای مجازی به سرقت شماره ها و کلمات عبور کارت های اعتباری و باز کردن حساب های جدید با اطلاعات شخصی غلط روی آورده اند. آنان سپس از این طریق خریدهای آنلاین متعددی انجام می دهند و از این طریق حساب مالک اصلی کارت را خالی می کنند.

حملات بوت نت زیادی نیز روزانه به منظور سرقت اطلاعات کارت های اعتباری صورت می گیرد و تعداد این حملات روز به روز در حال افزایش است.

کارشناسان هشدار می دهند که کاربران باید ضمن مراقبت فیزیکی از کارت های اعتباری خود، اطلاعات مربوط به خود و این کارت ها را تنها در سایت های شناخته شده و معتبر خرید الکترونیک وارد کنند تا این داده های حساس به دست هکرها نیفتد.

ارسال نظرات