معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال یک هزار و 915 جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با هزینه ای بیش از 33 میلیارد ریال به نوعروسان و جوانان در آستانه ازدواج پرداخت شده است، گفت: اکنون 830 نفر در نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج هستند که با کمک خیران استان می توانند به خانه بخت بروند.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۵۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار

با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین مددجویان، یکی از اولویت های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: این نهاد برای تامین جهیزیه نوعروسان و ازدواج جوانان طرح کوثر را در دست اجرا دارد که در قالب این طرح از ظرفیت خیران برای تهیه جهیزیه زوج های نیازمند استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و ۹۰۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد،تاکید کرد: برای جهیزیه این تعداد نوعروس از طریق خیران بیش از 85 میلیارد ریال کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه جهیزیه پرداختی این نهاد به نوعروسان 30 میلیون ریال است و مبلغ 10 میلیون ریال نیز به عنوان هدیه ازدواج پسران تحت حمایت پرداخت می کند،اظهار کرد: این نهاد با همت و حمایت خیران اقدام به تامین کمک هزینه تأمین جهیزیه نیازمندان می کند که در رفع بخشی از مشکلات پیش روی آنان نقش بسزایی دارد.

سیار خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج بخشی از خدمات این نهاد در کمک به ترویج ازدواج است؛ در کنار آن خدمات مشاوره ای و کارگاه های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.

ارسال نظرات