معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی «وصال» در مراغه گفت: این مرکز به عنوان چهاردهمین درمانگاه اجتماعی این استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۶۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در آیین افتاح این مرکز افزود: هم اکنون 9 هزار و 500 زن سرپرست خانوار در استان زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار داشته که از این تعداد، هفت هزار و 800 از خدمات کلینیک های مددکاری برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: کلینیک های مددکاری اجتماعی توسط بخش خصوصی با نظارت سازمان بهزیستی خدمات مددکاری، روانشناسی و رسیدگی به مشکلات اجتماعی خانواده های زیرپوشش این سازمان را انجام می دهند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به خانواده های زیرپوشش این سازمان بیان کرد: کمک های مالی به خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، معافیت سربازی فرزندان، تسهیلات اشتغال و مسکن از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از مددجویان انجام می شود.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده، هم اکنون دانشجویان خانواده های زیرپوشش این سازمان برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت شهریه معاف بوده و در سایر دانشگاه ها نیز از معافیت 50 درصدی شهریه بهره مند شده اند.

وی با اشاره به ایجاد مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی ویژه مبارزه با اعتیاد «راه سبز» در مراغه افزود: این مرکز به عنوان دهمین مرکز گذری در این زمینه در استان فعالیت خود را آ؛از کرده است.

رئیس اداره بهزیستی مراغه با اشاره به آغاز به کار کلینیک مددکاری اجتماعی وصال در مراغه گفت: این کلینیک در راستای حمایت از خانواده های زیرپوشش این سازمان با مشارکت بخش غیردولتی ایجاد شده است.

شهین صادقی افزود: برای راه اندازی این مرکز حدود یکصدمیلیون ريال اعتبار هزینه شده و در دو ماه اخیر 120 رونده مددکاری اجتماعی در این مرکز بررسی شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز گذری مبارزه با اعتیاد در مراغه ادامه داد: این مرکز به عنوان دومین مرکز در این زمینه فعالیت خود را با 150میلیون ريال هزینه با مشارکت بخش خصوصی و نظارت بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی از دهه فجر امسال آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر ارائه محصولات بهداشتی و پیشگیری از اعتیاد و ایدز، گروه سیار این مرکز در نقاط پرخطر شهری به راهنمایی و تشویق معتادان برای ترک اعتیاد و پیشگیری از بیماری ها می پردازند.

در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلینیک مددکاری اجتماعی وصال و مرکز گذری مبارزه با اعتیاد راه سبز همزمان با هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مراغه به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات