نویسنده دوران دفاع مقدس

دشمن از ترویج گفتمان مقاومت و شهادت طلبی هراس دارد

نویسنده دوران دفاع مقدس گفت: چالش‌های جدی نظام سلطه با کشور به خاطر موضوع و وجود انرژی هسته ای و بحث غنی سازی اورانیوم و ... نیست بلکه آنها با تفکر و روحیه شهادت طلبی و گفتمان مقاومت امام (ره) کار دارند و آن را برای خود مشکل بزرگ می بینند.
کد خبر: ۸۸۲۱۱۴۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یادواره شهدای «افلاکیان خاکی» همزمان با سالروز تشییع پیکر پاک و مطهر مدافع حرم شهید «علی‌اکبر عربی» به همت بسیج جامعه زنان حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) و پایگاه‌های تابعه با حضور بانوان و بسیجیان، خانواده‌های محترم شهدا و برخی مسئولین نهادهای انقلابی در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزارشد.

سرهنگ پاسدار علیرضا براتعلی فرمانده بسیج ناحیه مقاومت خمین در این یادواره ضمن خیرمقدم گویی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: همه ما سرباز ولایت هستیم و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که در دیدار خانواده شهدای مدافع فرمودند «حقیقتا شهدای شما حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و امتیاز شهدای شما این است که از حریم اهل بیت دفاع کردند و با دشمنی مبارزه کردند که خارج از سرزمین کشور هست و اگر این مبارزه نبود باید با دشمن در داخل کشور می‌جنگیدند.» وظیفه‌مان دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی تکریم خانواده شهدا را ادامه راه شهدا دانست و گفت: تکریم خانواده شهدا در این است که راه شهدا را ادامه بدهیم و پیام شهدا را درک کنیم؛ هدف از برگزاری این یادواره ها زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق مجدد با آرمان‌های شهدا است.

گفتمان حضرت امام خمینی(ره)؛ گفتمان مقاومت و ایثار

در ادامه مراسم سید ناصر حسینی پور جانباز و آزاده دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» سخنران این یادواره با مقایسه گفتمان امام راحل(ره) با نظام سلطه گفت: گفتمان امام راحل گفتمان مقاومت و ایثار است؛ خون پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم رودخانه مواج و خروشان است که نظام سلطه را با خود می برد و نظام سلطه حاضر به خون دادن و ریسک و خطر نیست.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس سربازان خمینی کبیر با دست خالی و با سلاح ایمان با حاکمیت زور و ستم مبارزه کردند و بستر ستمگری و ظلم را برکندند.

این جانباز و آزاده دفاع مقدس بیان کرد: سرباز مدافع حرم، بصیرت دارد و هر جای جهان باشد مدافع حرم می شود و دشمن با این بصیرت داشتن نیروهای مجاهد مخالف است.

ناصری ادامه داد: در گفتمان حضرت امام خمینی(ره) افسار عقل به دست عشق است و این عشق مدافع حرم را به رفتن و دفاع از ارزش‌ها ترغیب می کند؛ اما در نظام سلطه عقل مخالف به خطر انداختن جان است.

نویسنده «کتاب پایی که جا ماند» گفت: در دوران دفاع مقدس تَن در برابر تانک بود و دشمن با نیروهای مردمی مواجه شد و ایمان و عظمت روحی که در رزمندگان وجود داشت، توانستند در برابر سلاح‌های مدرن پیروز شوند.

حسینیپور با اشاره به چالش‌های جدی با نظام سلطه گفت: چالش‌های جدی نظام سلطه با کشور به خاطر موضوع و وجود انرژی هسته ای و بحث غنی سازی اورانیوم و ... نیست بلکه آنها با تفکر و روحیه شهادت طلبی و گفتمان مقاومت امام (ره) کار دارند و آن را برای خود مشکل بزرگ می بینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نباید روایت اشکی باشد و احساساتی عمل شود؛ بلکه هدف و محور این یادواره‌ها باید گفتمان سازی و ترویج گفتمان امام راحل، فرهنگ ایثا ر و شهادت باشد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار