یلم‌های برگزیده آرای تماشاگران در روز هشتم جشنواره در حالی اعلام شد که فیلم کمدی «گشت 2» ساخته سعید سهیلی از این فهرست حذف شده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۱۶۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،فیلم‌های برگزیده آرای تماشاگران در روز هشتم جشنواره در حالی اعلام شد که فیلم کمدی «گشت 2» ساخته سعید سهیلی از این فهرست حذف شده است. در همین ارتباط، کارگردان این فیلم واکنشی تند به برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر نشان داد.

به نوشته جام جم آنلاین،در پایان روز هشتم جشنواره فجر، فیلم‌های «21 روز بعد»، «آباجان»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «خوب، بد، جلف» و «ماجرای نیمروز» به عنوان آثار برگزیده آرای مردمی اعلام شدند.

این اعلام اسامی در شرایطی بود که شب گذشته دوشنبه 18 بهمن سعید سهیلی کارگردان فیلم «گشت 2» که تا پیش از این فیلمش در فهرست برگزیدگان آرای مردمی قرار داشت و خودش هم مدعی بود فیلمش با فاصله، بیشترین آراء را در اختیار دارد، واکنش تندی به حذف نام فیلمش در این بخش نشان داد.

سهیلی به سینما دیلی گفت: «در سال آخر عمر دولت تدبیر و امید، این جشنواره نه تنها بی‌تدبیری کرد، بلکه امید را در سینما کشت. از یک هیئت داوران ضعیف، فیلم قوی و انتخاب درست بیرون نمی آید.»

او افزود: «این مقدار اشتباه هیئت داوران دیگر نمی‌تواند سهوی باشد. اگر هفت داور نابینا و ناشنوا داوری می‌کردند، خروجی آن به مراتب قابل قبول تر بود.»

کارگردان «گشت 2» تاکید کرد: «وقتی اراده بر این است که به یک فیلم خاص جایزه مردمی داده شود، پیشتر لازم است رقبای سرسخت آن فیلم حذف شوند. با توجه به اتفاقات رقم خورده حس می‌شود که فیلم منتخب آرای مردمی از پیش تعیین شده است. پیری می‌گفت وقتی در کورس رقابتی هرگز نباید بخوابی. همین که دو ساعت بخوابی از صدر به ذیل کشیده می‌شوی. من دیشب خوابیدم. وقتی که بیدار شدم، آرای فیلمم را باد با خود برده بود. سر فیلم من را بریدند چون دیشب علیه عده‌ای حرف زدم.»
ارسال نظرات