ارتقاء21 پله ای دادگستری استان در شاخص های عملکرد

دادگستری کهگیلویه و بویر احمد در شاخص های عملکرد به طور میانگین رتبه 4 کشور را در همه زمینه ها دارد.
کد خبر: ۸۸۲۱۲۲۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
رئیس کل دادگستری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت:دادگستری استان در شاخص های عملکرد به طور میانگین رتبه 4 کشور را در همه زمینه ها دارد.

حجت الاسلام مزارعی افزود: این در حالی است که در سال 93 این مجموعه در جایگاه 23 و  در زمینه کاهش پروندهای قضایی دادگستری استان رتبه دوم کشور را دارا بود.

 وی  تعداد پرونده های وارده به محاکم قضایی را در سال جاری 121 هزار فقره عنوان کرد و افزود:قضات استان امسال به 127 هزار پرونده رسیدگی و آنها را مختومه کردند.
حجت الاسلام مزارعی گفت: توسعه مکان های قضایی و ساخت 17 هزار متر مربع ساختمان اداری در یاسوج و سایر مراکز شهرستان ها از دیگر فعالیت های دادگستری استان است.
نماینده ولی فقیه در استان هم در این دیدار عملکرد دستگاه قضا در مختومه کردن پرونده ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:مطلوبتر آن است که شمار پرونده های قضای  کاهش یابند.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی افزود: اطاله دادرسی ها فشار را بر مظلوم بیشتر و زمینه نفوذ و سوء استفاده افراد سود جو را بیشتر می کند بنابر این سرعت عمل همراه با دقت در رسیدگی به پرونده ها جلوی این آسیب را خواهد گرفت.
ارسال نظرات