طی سال‌های اخیر همزمان با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر یک کتاب، توجه مخاطبان بیشتر به سمت آن جلب شده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۰۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، وضعیت کتابخوانی در کشور طی سال‌های گذشته وضعیت مناسبی نیست، کاهش شمارگان کتاب و رسیدن آن به 100 نسخه آن هم برای جمعیتی 80 میلیونی چیزی شبیه به فاجعه است. هرچند طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای افزایش سرانه مطالعه ایرانی‌ها و جلب توجه آنها به سمت کتاب صورت گرفته است، اما کارشناسان بر این باورند که محرک‌های این‌چنینی بیشتر درمان مقطعی است و نمی‌توان از آن انتظار داشت که تأثیری عمیق بر مخاطب بگذارد.

یکی از رویدادهایی که در سال‌‌های اخیر محرک مخاطبان به سمت کتاب بوده است، انتشار تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های شاخص در حوزه‌های مختلف و عمدتاً دفاع مقدس است. هرگاه تقریظی از ایشان منتشر می‌شود، توجه جامعه به خصوص نسل جوان به سمت این کتاب‌ها جلب می‌شود. این موضوع را حتی می‌توان درباره عناوینی که ایشان در میان بیاناتشان اشاره فرموده‌اند نیز دید.

اخیراً انتشار یادداشت ایشان بر کتاب «گلستان یازدهم» نوشته بهناز ضرابی‌زاده این اثر را در زمره پرفروش‌های انتشارات سوره مهر قرار داده است. کتاب تازه ضرابی‌زاده که به تازگی به چاپ رسیده و هفته گذشته مراسم رونمایی آن در حوزه هنری برگزار شد، به چاپ سوم رسیده است.

«گلستان یازدهم» دربردارنده خاطرات زهرا پناهی روا، همسر سردار شهید چیت‌سازیان است. نویسنده در این اثر تلاش دارد تا با نثری داستانی، خاطرات راوی را بیان کند. ابتدای کتاب از خاطره تولد فرزند شهید بعد از شهادت پدر آغاز می‌شود. در ادامه نویسنده، دیگر بخش‌های زندگی را روایت می‌کند، تا زمان شهادت شهید.

مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبر بر این اثر به همراه سه کتاب دیگر، امروز 20 بهمن‌ماه، در همدان برگزار می‌شود. برای مطالعه بیشتر درباره جزئیات دیدار نویسنده این کتاب با رهبر معظم انقلاب و ماجرای نوشتن این یادداشت توسط معظم‌له می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

ارسال نظرات