وزيرارتباطات:

استان سمنان در رتبه دوم ITC کشور

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در زير ساخت هاي استان سمنان در ITC اين استان بعد از تهران رتبه دوم را در اين بخش به خوداختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۳۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمود واعظي در نشست شوراي اداري شهرستان شاهرود که در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهر برگزار شد با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: رونق اقتصادي بر پايه سياست هاي افتصاد مقاومتي ابلاغ شده از سوي رهبر معظم انقلاب در حال انجام است.

وي افزود: سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در باره اقتصادي مقاومتي تزييني و تبليغاتي نيست.

واعظي گفت: سياست هاي اقتصاد مقاومتي نسخه حل مشكلات اقتصادي كشور است و براين اساس اين سياست ها در دولت پيگيري مي شود.

وزير ارتباطات ابراز داشت: با تكيه بر سياست هاي اقتصاد مقاومتي و تلاش هاي انجام شده، تورم يك رقمي شده و تلاش مجدانه اي براي رونق كسب و كار در حال انجام است.

واعظي افزود: به جاي استخدام دولتي كه بيشتر بودجه دولت صرف آن مي شود، دولت به كوچك سازي خود مي انديشد تا چابك تر عمل كند.

وي ادامه داد: بايد بخش خصوصي فعال تر و پوياتر شود، شاخص هاي ما در صنعت و كشاورزي بالا است و ۷۲۰ هزار شغل امسال در كشور ايجاد شده و يك ميليون و دويست هزار نفر نيز آماده هستند تا وارد بازار كار شوند.

واعظي گفت: اگر اشغال كشور را به يك ميليون نفر در سال برسانيم ، به آرامي بيكاري رفع خواهد شد.

وزير ارتباطات ادامه داد: آن بخش از مسايل شهرستان شاهرود كه به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مربوط است، با جديت پيگيري خواهد شد ودرخواست هاي مردمي نيز در دولت رسيدگي مي شود.

وي گفت: در دولت تدبير و اميد فقط به تهران توجه نمي شود بلكه به همه نقاط كشور به صورت عادلانه نگاه شده و براي آباداني آن ها برنامه ريزي مي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: دولت همه امكانات را به صورت عادلانه به همه جاي كشور مي رساند و به مناطق محروم و دورافتاده مرزي نيز توجه ويژه مي شود.

وي زير ساخت هاي استان سمنان در ITC را در سطح كشور خوب خواند و گفت: اين استان بعد از تهران رتبه دوم را در اين بخش به خوداختصاص داده است.

به گفته وي ، در دولت تدبير و اميد ظرفيت شبكه انتقال استان سمنان چهار برابر شده، مشتركان اينترنت استان پنج و نيم برابر شده و ظرفيت انتقال شهرستان شاهرود هم چهار برابر شده است.

وي با بيان اين كه در شهرستان شاهرود ۱۰۸ روستا اينترنت دارند، افزود: چهار شهر استان سمنان اينترنت نسل سوم دارند و يك شهر هم به اينترنت نسل چهارم تجهيز شده است.

واعظي گفت: تا پايان دولت تدبير و اميدتمام شهرهاي استان سمنان به نسل سه اينترنت تلفن همراه و دو شهر ديگر هم تا پايان دولت تدبير واميد به اينترنت نسل چهار مجهز مي شوند.

وي گفت: تا پايان شهريور آينده پهناي باند و ظرفيت شبكه انتقال اطلاعات استان سمنان سه برابر خواهد شد.

واعظي گفت: با همه محدوديت هاي موجود، تلاش شده است تا زير ساخت هاي آباداني همه كشور در اين حوزه انجام شود.

وي از اعتماد سازي در بخش خصوصي هم خبر داد و گفت: از سرمايه گذاري بخش خصوصي در دولت براي توسعه استقبال مي شودكه تا كنون نيزگام هاي مثبتي برداشته شده است.

اين عضو كابينه دولت تدبير و اميد گفت: با وجود مشكلاتي كه موجود است، برخي موفقيت ها را شاهد بوديم ولي براي انجام كارهاي بزرگ هم مقدمات لازم آماده شده است.

وي گفت: هر چند تحريم ها اجازه نمي داد از امكانات كشور براي رفاه حال مردم استفاده شود ، ولي اكنون از در آمدهاي نفتي براي توسعه كشور مي توانيم استفاده كنيم.

وي برجام را محصول تدبيرهاي مقام معظم رهبري ، تلاش تيم مذاكره كننده و حمايت رييس جمهور و مقاومت مردم دانست و گفت: توفيق هاي به دست آمده از آن را بيش از گذشته شاهد هستيم ، بنابر اين بايد بيشتر قدر برجام را بدانيم.

وي گفت: توفيق هاي به دست آمده در برجام، متعلق به نظام جمهوري اسلامي است و به جناح خاصي تعلق ندارد.

واعظي افزود: اگر صادرات نفت را به حساب نياوريم، در ۱۱۱ماه گذشته صادرات غير نفتي بيش از گذشته بوده است كه اين موضوع موردنظر رهبر كبير انقلاب و مقام معظم رهبري بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار