خبرهای داغ:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه طی دوره‌ای در فضای اجتماعی ایران نگاه‌های امنیتی وجود داشت، گفت: فضای گذشته اکنون تغییر کرده و بستر برای نقد و حضور فعالان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی به شیوه مطلوبی فراهم شده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۳۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
بستر نقد در دولت یازدهم فراهم شده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ابتکار در نشست صمیمی با نخبگان و نهادهای مدنی حامی محیط زیست استان قم که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، از مردمی بودن به عنوان یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: در ابتدای مسیر برخی به دنبال این بودند که فقط افرادی دیگری را به عنوان شاه رژیم پهلوی معرفی کنند اما امام خمینی(ع) تاکید داشتند که باید یک تحول فکری در میان مردم تحقق یابد تا با مشارکت مردم یک انقلاب سیاسی انجام شود که یک حکومت جدیدی را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ساز و کارهای انقلاب در ابعاد مختلف اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: نقش مردم در ابعاد مختلف تحقق یافته چرا که مردم عنصر کلیدی و حیات بخش انقلاب هستند و اکنون در دورانی به سر می‌بریم که دولت یازدهم نسبت به اصل مشارکت مردمی نه به صورت شعاری بلکه به صورت تعیین کننده معتقد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از توجه منشور حقوق شهروندی به مباحث محیط زیست یاد کرد و گفت: مردم باید بتوانند جایگاه خود را در مناسبات مختلف پیدا کنند تا در فضاهای مختلف نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه طی دوره‌ای در فضای اجتماعی ایران نگاه‌های امنیتی وجود داشت، تصریح کرد: فضای گذشته اکنون تغییر کرده و بستر برای نقد و حضور فعالان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی به شیوه مطلوبی فراهم شده است، جلسات بسیاری که طی سال‌های اخیر در دولت یازدهم برگزار شده تایید کننده این فضای مطلوب و روبه‌رشد است که امیدواریم استمرار داشته باشد تا مردم بتوانند در سرنوشت خود مشارکت کنند.

ابتکار یادآور شد: محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی کشور و مردم است و استان قم به عنوان مهد آموزه‌های دینی در این زمینه مباحث مختلفی را دنبال کرده و نقش بخش‌های تصمیم‌گیرنده از جمله شوراهای شهر در مدیرت شهری بسیار کلیدی است به همین علت این مجموعه باید نگاه‌های محیط زیستی را مورد توجه قرار دهند.

وی از اهتمام دولت یازدهم در بعد ثبات اقتصادی و ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاران یاد کرد و گفت: بسترها به شیوه مطلوبی آماده شده است تا بخش خصوصی بتواند با سرمایه‌گذاری حضور فعالی در عرصه‌های مختلف به ویژه فناوری‌های جدید و پاک داشته باشد.

ابتکار با بیان اینکه محیط زیست جایگاه ویژه‌ای در این دوره پیدا کرده است، مطرح کرد: با نگاه پررنگ رئیس جمهور و توجه قوه‌های مقننه و قضاییه نسبت به مباحث زیست محیطی دغدغه وجود جهت‌گیری‌های کلان وجود ندارد و در چشم‌انداز نیز کشور به موضوع محیط زیست اهمیت داده شده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه استفاده از سند فرابخشی محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: این سند در بخش استان‌ها می‌تواند در کنار سند آمایش که با نگاه زیست محیطی تدوین شده، توسعه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات گذشته راهکار پیدا کنیم، تصریح کرد: مشکلات را بسیاری از افراد می‌دانند اما رسالت اصلی این است که بتوانیم با اقدامات صحیح و برنامه‌ریزی شده آنها را رفع کنیم به صورتی که در آینده هم گرفتار مشکل خاصی نباشیم.

ابتکار از تشکیل شبکه سازمان‌های مردم نهاد یاد کرد و گفت: این عملکرد انسجام سازمان‌های مردم نهاد را به دنبال داشته است به همین علت نمایندگان تشکل در کانون‌ها و شوراهای مختلف حضور یافته و سیاست‌های مورد نظر را دنبال می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها