خبرهای داغ:
مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مردم و ولایت فقیه به عنوان دو رکن اصلی انقلاب پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: دشمن تضعیف این رابطه را هدف گرفته و در مسیر رسیدن به این هدف از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۴۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
دشمن رابطه مردم و ولایت فقیه را هدف گرفته است / تفرقه‌انداز خائن به خون شهداست
به گزارش خبرگزارری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت جبهه هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اتحاد و انسجام ملت یکی از علت‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد:‌ انقلاب اسلامی اهداف مشخصی دارد و برای رسیدن به این اهداف ملت باید اتحاد خود را حفظ کند.

وی به برخی از ویژگی‌های رفتاری امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:‌ ایشان با تکیه بر وعده‌های الهی توانستند از ظرفیت‌های مردم انقلابی استفاده کرده و مقابل قدرت‌های مختلف ظالم به پیروزی برسند.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مردم و ولایت فقیه به عنوان دو رکن اصلی انقلاب پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: دشمن تضعیف این رابطه را هدف گرفته و در مسیر رسیدن به این هدف از داشته‌های مختلف خود استفاده می‌کند.

وی از خداوند متعال به عنوان هستی‌بخش جهان خلقت نام برد و عنوان کرد: خداوند متعال با نگاه به ایمان واقعی ملت ایران یاری‌رسان این مردم در عرصه‌های مختلف بوده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابل اراده او ایستادگی کند.

طاهری خرم‌آبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیای آموزه‌های دینی را به دنبال داشته است، اضافه کرد: بیان داستان‌های مختلف از شخصیت‌های بزرگ دینی در طول تاریخ می‌تواند آموزه‌های مطلوبی را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به وعده‌های خود عمل می‌کند همانطور که حضرت ابراهیم(ع) در اوج توحید و ایمان قرار داشت و به برکت این جایگاه آتش برای او به بهشت تبدیل شد.

طاهری خرم‌آبادی با اشاره به اینکه برخی از انبیاء با هجمه‌های طاغوت به درخت‌ها پناه بردند، مطرح کرد: شخصیت‌های مختلف دینی سختی‌های بسیاری را تحمل کردند تا جامعه مورد نظر آنها به خداوند متعال متصل شود چرا که انسان با اهداف حیوانی در دنیای خاکی حضور نیافته است.

این استاد برجسته حوزه بازگشت به سوی خداوند متعال را نیازمند تقوا و ایمان دانست و اظهار کرد: هدایت بشریت به سمت آموزه‌های دینی هدف اصلی صالحان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد، گفت: نظام اسلامی به دنبال بها دادن به آموزه‌های قرآنی است به همین علت اگر در این نظام جان‌های خود را فدا می‌کنیم برای رسیدن به اهداف الهی است و فردی حاضر نمی‌شود برای رسیدن به مادیات جان خود را فدا کند.

طاهری خرم‌آبادی یادآور شد: در دوران طاغوت مردم ایران هیچ استقلالی نداشتند و کشورهای استکباری از فروش نفت ایران سود می‌بردند و هزینه‌های بسیاری را بر ملت تحمیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف نسبت به ظلم رژیم پهلوی سکوت کردند، مطرح کرد: رژیم شاهنشاهی به دنبال این بود که قدرت خود را به رخ اسلام و آموزه‌های دینی بکشد و مراجع تقلید را منزوی کند و مردم نیز در سرنوشت خود هیچ جایگاهی نداشته باشد.

طاهری خرم‌آبادی با اشاره به اینکه ایران در دوران شاهنشاهی اقتصاد مطلوبی نداشته است، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید به دنبال اولیای الهی باشیم و راه آنها را ادامه دهیم تا بتوانیم رضایت خداوند متعال را با برگرداندن عزت به اسلام رقم بزنیم.

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ اختیاری در دوران رژیم شاهنشاهی نداشته است، اضافه کرد: در آن دوران اجازه نداشت کسی به رئیس جمهور آنها تو بگوید یا با آنها مذاکره کنیم کند اکنون به جایی رسیده ایم که این مقام گفته است که اگر نظام اسلامی همراه ما باشد، دیگر تهدیدهای نظامی را مطرح نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معادلات منطقه‌ای را بر هم زده است و همگان مشتاق هستند که برای رفع مشکلات منطقه از یاری ایران اسلامی استفاده کنند و همگان اذعان دارند باید برای حل مشکلات منطقه با نظر ایران اسلامی به نتیجه برسند.

طاهری خرم‌آبادی از قدرت بین‌المللی نظام اسلامی به عنوان یکی از ویژگی‌های عزت‌آفرین برای ملت ایران یاد کرد و گفت: اکنون با وجود مشکلات مختلف حرکت به سمت عزت است به همین علت ملت ایران به صورت مستمر در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت خود حاکم است و رهبری این کشور نیز به صورت غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمدهای ایران در داخل هزینه می‌شود، تصریح کرد: اکنون فرهنگ دینی در حال رواج است و در حوزه سیاست خارجی ناتوانی دشمن و قدرت نظام اسلامی به خوبی قابل مشاهده است که نباید نسبت به این جایگاه کفران نعمت کنیم.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به رشد چشمگیری رسیده است، عنوان کرد: در شرایط کنونی دنیا متوجه نعمت نظام اسلامی شده است و به این نتیجه رسید که نظام اسلامی مبتنی بر فقه می‌تواند جامعه بشریت را بر اساس عدالت مدیریت کند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی به صورت گسترده به وحدت کلمه نیازمند هستیم و این در حالی است که سم کارساز دشمن دوقطبی شدن مردم است در حالی که مردم باید به صورت متحد با تبعیت از رهبری در مسیر واحدی حرکت کنند و هر فردی که در مسیر تفرقه عمل کند خائن به انقلاب، اسلام و خون شهداست چرا که نباید میان مردم اختلاف باشد تا دشمن بتواند از این اختلاف سواستفاده کند.

طاهری خرم‌آبادی با تاکید بر اینکه تسلط دشمن نابودی همه داشته‌های اسلام را به دنبال دارد، اظهار کرد: مسؤولان نظام اسلامی رسالت جدی در رسیدگی به مشکلات مردم را بر عهده دارند هر چند انتظار معجزه نداریم اما این افراد باید تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دهند چراکه بیکاری، طلاق و دیگر مشکلات نارضایتی‌ مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام در سطح جهانی به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: باید با عملکرد مشروع خود حکومت را در سطح بین‌الملل معرفی کنیم تا همگان نسبت به برکات ترویج آموزه‌های دینی آگاه شوند.

این استاد برجسته حوزه بی‌نیاز کردن افراد نیازمند را وظیفه مسؤولان دانست و اضافه کرد: مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نسل جوان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات و آماده‌سازی بسترهای مورد نیاز برای ظهور امام زمان(ع) باشیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی کشورهای بسیاری را مورد تاثیر قرار داده است، گفت: ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی نیازمند این است که با وحدت کلمه از رهبری تبعیت کنند و ملت ایران به عنوان مقدمه‌ساز ظهور در دنیا معرفی شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها