خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران:

ظرفيت شبكه اينترنت در كشور7 برابر شده است

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه اینترنت را در کشور 7 برابر کردیم، اظهار کرد: فناوری اطلاعات ،یک ضرورت و یک پیش نیاز در منطقه محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۲۱۵۴۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، برات قنبری در جلسه شورای اداری شهرستان مهدیشهر که در فرمانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب وجنگ تحمیلی اظهار کرد: امروز ارتباطات کشور ما از یک بخش ارتباط ساذه خارج شده و در بخش وسیعی خدمت رسانی می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری در ادامه گفت: پیش از این سعی داشتیم افراد را دارای ارتباط کنیم؛ اما امروز فناوری به گونه ای شده که اشیا را هم می خواهیم دارای ارتباط کنیم و با ایجاد نسل های 4،3و5 فناوری را براساس تغییر شیوه زندگی مردم ارتباط دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ارتباطات الکترونیکی را در حوزه بانکی فعال كرديم که کاهش هزینه اقتصادی را در پی داشته است و در حوزه سلامت، آب، برق و کشاورزی در محدوده ماموریتی ارتباطات قرار گرفته است.

قنبری با بیان اینکه کنترل بحران آب با کنترل رطوبت زمین، نشان دادن نقشه آفات منطقه به وسیله ماهواره و شناسنامه و کددار شدن دام ها را از جمله مواردی است که می توان با دست یافتن فناوری اطلاعات می توان به آنها رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه اینترنت را در کشور 7 برابر کردیم، اظهار کرد: فناوری اطلاعات ،یک ضرورت و یک پیش نیاز در منطقه محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: استان سمنان در شاخص های مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از استان قم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و همیشه جز استانی بوده است که در ارتباطات کشور جز اولین ها بوده است.

قنبری ادامه داد: امروز نسل سوم اینترنت همراه را از 5 شهر به 11 شهر و نسل چهارم را از 4شهر به 11 شهر استان افزایش دادیم و پهنای باند 6.25برابر شده و مشترکین اینترنت استان 5.75 برابرشده است.

وی از توسعه 608 کیلومتر فیبرنوری در استان خبر داد و گفت: در شهر مهدیشهر هشت سايت، در مهدیشهرسه سایت و در درجزین دو سایت جدید احداث شده است.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری افزود: با تاکید بر توسعه آي .تي در کشور بسیاری از اتفاقات از جمله ساختمان پلاسکو ،ریزش بهمن و حوادثی از این دست از کم کاری بخش آي تي محسوب شده که باید اقتصاد خود را سمت دانش بنیان ببریم و هیچ طرح ملی را نباید به خاطر ارتباطات کنار گذاشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها