پژوهشگر حوزه ی هنری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
دکتر رقیه سیروس اسکویی با بیان اینکه هنرمند در بازی هر نقش، در حقیقت آن را زندگی می کند، یادآوری کرد: نمایش قطعه ای از زندگی و سینما عکسی از آن است
کد خبر: ۸۸۲۱۶۰۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
دکتر رقیه سیروس اسکویی پژوهشگر حوزه ی هنری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: تأثیر هنر بر روح انسان بسیار عمیق و ماندگار است و هنر بسیار موثر در انتقال فرهنگ است.

وی با اشاره به مراسمات فرهنگی دهه فجر انقلاب گفت: نمایش هنری فراتر از تمامی هنرها بوده و آدمی از دیرباز به داستان سرایی، قصه پردازی و بازآفرینی افسانه های کهن اهتمام ورزیده به طوری که روند تکامل فرهنگ و هنر همراه و همسو با روند تکامل بشر است.


اسکویی با تاکید بر اینکه نمی توان منکر اشاعه لذت و اندیشه ورزی در تمامی سطوح جامعه شد، هنر نمایش را عجین شده با تمام لحظات زندگی انسانی دانست.

پژوهشگر حوزه ی هنری با بیان اینکه هنرمند در بازی هر نقش، در حقیقت آن را زندگی می کند، یادآوری کرد: نمایش قطعه ای از زندگی و سینما عکسی از آن است.

اسکویی ادامه داد: بسترسازی محیط اجتماعی برای شکوفایی، رشد، بالندگی و انتقال هنر، وظیفه خطیری است که بر دوش بزرگان فرهنگ قرار گرفته است و باید با همدلی و همزبانی بیشتر با هنرمندان، آنها را در این مسیر همراهی کرد.

وی آگاه سازی جهانیان نسبت به مبانی و اهداف انقلاب اسلامی ایران، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مسلمان و ایجاد وحدت بین مسلمانان را از ضرورت های جامعه کنونی دانست و گفت: با استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش می توان به این اهداف جامه عمل پوشاند.

وی افزود: با دعوت از مردم با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح رخدادهای نمایشی می توان با زیباسازی و بهره وری پایدار از فضای واقعی چه در صحنه نمایش و چه بعد از آن، جامعه ای پویا و جوان داشت.

اسکویی تجلیل از نخبگان فرهنگی خصوصا نخبگان فرهنگ انقلاب را وظیفه ی همگان دانست و گفت :آنچه ایجاد انگیزه برای فرهنگ آفرینان عرصه ی انقلاب میشود همین حمایت ها و تشویق هایی ست که به ظاهر شاید خیلی مهم نرسد اما تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ انقلابی دارد.

ارسال نظرات