امام جمعه سرعین گفت:خاستگاه انقلاب اسلامی از مسجد بود و مساجد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از پایگاههای مهم مبارزه با طاغوت و فعالیت های سیاسی بودند .
کد خبر: ۸۸۲۱۶۳۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،حجت الاسلام محمود اصغری امام جمعه سرعین در نشست آموزش تخصصی تشکلهای دینی و ائمه جماعت شهرستان سرعین گفت: مسجد تقویت کننده روحیه اجتماعی است و لازم است که در جوامع اسلامی بویژه جامعه جوان نگاه به مسجد نگاه اجتماعی و موثر در حیاط و نشاط جامعه باشد و دشمنان از مسجد و حضور جوانان در مسجد هراس دارند و سعی می کنند جوانان صاحب اندیشه و با استعداد را جذب سایر محافل کنند .

وی افزود :خاستگاه انقلاب اسلامی از مسجد بود و مساجد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از پایگاههای مهم مبارزه با طاغوت و فعالیت های سیاسی بودند .

وی افزود :حکومتی در جامعه ماندگار است که پایه اش مشروعیت و مقبولیت باشد نهضت حضرت امام راحل بر گرفته از حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بود که به ثمر نشست .

حجت الاسلام اصغری خاطر نشان کرد: مسجد ستاد اسلام است و مسجد از پادگان نظامی قوی تر است شما مبلغین و ائمه جماعات باید در مساجد برنامه فرهنگی داشته باشید و امام جماعت مسجد مدیریت برنامه فرهنگی مسجد اند باید در مساجد برنامه ریزی برگزاری مراسمات فرهنگی دینی را بوجود آورید .

امام جمعه خاطر گفت: ولایت فقیه و مقام معظم رهبری نعمت الهی است که خداوند به نظام جمهوری اسلامی ایران عطاء فرموده است قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را مقایسه کنید و کار برای مردم را سرلوحه کاری خود قرار دهید الحمدالله انقلاب اسلامی در طول 38 سال پیشرفت مادی و معنوی بیشتری کرده و با اقتدار حرفی برای گرفتن در عرصه جهانی را دارد .

حجت الاسلام اصغری خاطر نشان کرد :بر هر مسلمانی به خصوص متمکنین مالی لازم است در مورد تعمیر ، نگهداری ، بازسازی و ساختن مسجد جدید از هیچ نوع کمکی دریغ نکنند .

امام جمعه سرعین تصریح کرد :باید سه موضوع مهم یعنی ساختن ، تجدید بنا و مرمت آن و همین طور رفت و آمد و تشویق و ترغیب فرزندان و جوانان به مسجد مورد عنایت اعضای هیئت امنای مساجد هر منطقه باشد .

حجت الاسلام اصغری افزود :خادمان مساجد افراد فراموش شده ای هستند که برای حفظ و تمییزی و پاکیزگی مساجد زحمات زیادی را متقبل می شوند باید خدمات آنان را همیشه پاس داشت و اجر شما خادمان در نزد خداوند متعال محفوظ می باشد .

ارسال نظرات